Vyučující
|
-
Bartoš Petr, doc. RNDr. Ph.D.
-
Blažek Josef, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu je nutno naučit se třídit vědecké informace, použít základní a tematicky zaměřené statistické a ekonomické vyhodnocovací software. Presentace informací ve vědě: písemná, zásady tvorby odborného textu, pravidla citací informačních pramenů, struktura vědecké publikace, zpracování bakalářské práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Práce s textem (učebnicí, knihou), Písemná práce (např. u souborných zkoušek, klauzur), Individuální příprava ke zkoušce, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Individuální konzultace s vyučujícím
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 80 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 70 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je naučit frekventanty s metodologií vědecké práce podle zaměření na biologické, ekonomické, společenské vědy a ostatní.
Studenti získají rozšířené a specifické znalosti v oblasti informačních technologií.
|
Předpoklady
|
Rozšířené znalosti v oblasti informačních technologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Aktivní účast na konzultacích a workshopech. Vypracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání.. Praha, Portál, 1998.
-
Birkenbihlová, V. F. Umění komunikace.. Praha, Aktuel, 1999.
-
Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese.. Praha, Portál, 1997.
-
Lánský, M. Vzdělávací kybernetika ve výzkumu a výuce.. Praha, Akademia Liboserfo, 1994.
-
Mc Quil, D. Úvod do masové komunikace.. Praha, Portál, 2001.
-
Passch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Brno, Paido, 2001.
-
Průcha, J. Pedagogický výzkum a vzdělávací politika.. Praha, Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997.
-
Průcha, J. Teorie a analýzy edukač. média.. Brno, Paido, 2000.
-
Průcha, J. Učebnice teorie a analýzy edukačního média.. Brno, Paido, 1998.
-
Seyler, D. U. Doing Research (The Complete Research Paper Guide).. London, McGraw Hill, 1993.
|