Vyučující
|
-
Pavlínová Klára, Mgr.
-
Kovářová Zuzana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu je pokryta úvodní slovní zásoba pro akademický jazyk. Budeme se rovněž zabývat důležitými oblastmi gramatiky, především těmi, které hrají důležitou roli v akademickém kontextu jako např. Trpný rod, kondicionály, užití jmenných frází, spojovací výrazy apod. Pozornost je též věnována správné výslovnosti. Pracuje se individuálně, ve dvojicích a ve skupinách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Zvýšení jazykových kompetencí a komunikačních dovedností studentů.
Rozšířit slovní zásobu a znalost gramatiky s důrazem na gramatiku a slovní zásobu používanou v kontextu obecného akademického jazyka, studenti získají povědomí o zákonitostech a specifikách akademické angličtiny a zlepší své komunikační dovednosti v akademickém kontextu. Jedná se o "první krok" ke zvládnutí zkoušky TOEFL
|
Předpoklady
|
CEFR level B2 - C1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Průběžné hodnocení
získání zápočtu: Pravidelná účast (3 povolené absence) Aktivní práce na hodinách Minimální hodnocení závěrečného testu 70% Dvě krátké písemné práce založené na zadaném poslechu (cca 120 slov )
|
Doporučená literatura
|
-
? Ken Paterson with Roberta Wedge:. Oxford grammar for EAP. Oxford, 2013.
-
? Libor Stepanek, Janice de Haaf a kol. Akademická angličtina. Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3577-1.
-
? Michael Mc Carthy, Felicity O?Dell. Academic Vocabulary in Use. cambridge, 2008.
|