Předmět: Bakalářská zkouška z angličtiny - pro učitelství středních škol

« Zpět
Název předmětu Bakalářská zkouška z angličtiny - pro učitelství středních škol
Kód předmětu OJZ/910U
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky V každém akademickém roce, v zimním i letním semestru.
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kovářová Zuzana, Mgr.
  • Pavlínová Klára, Mgr.
Obsah předmětu
Závěrečná bakalářská zkouška z angličtiny má písemnou formu. Je rozdělena do čtyř částí: poslech, gramatika, práce se slovní zásobou a práce s textem. Každá část je hodnocena max. počtem 30 bodů (celkem 120). Délka trvání je 120 minut bez přestávky. Poslech Jedná se o dva texty čtené rodilým mluvčím. Při poslechu prvního textu studenti doplňují chybějící informace v testu. Při poslechu druhého textu se všeobecnou tematikou studenti odpovídají na otázky (True/ False questions). Každý text je čten dvakrát. Gramatika Gramatická část má celkem 30 položek, typu "multiple choice", kde úkolem studentů je určit správný výraz, z nichž jeden a pouze jeden je správný. Slovní zásoba Jedná se o cvičení na slovní zásobu z výukových textů za poslední 4 semestry a skládá se ze tří cvičení. První z nich je gap-fill, tedy doplňování slov z výběru do vět. Ve druhém cvičení studenti vybírají ze čtyř možností slovo, které nejlépe odpovídá dané definici. Třetí cvičení je tzv. multiple-choice, tedy výběr z možností. Studenti vybírají ze čtyř slov jedno, které nejvhodněji doplňuje danou větu. Práce s textem Skládá se ze tří částí. V první části studenti odpovídají na otázky týkající se souvislého textu formou multiple choice. Ve druhé části doplňují do textu chybějící části (nadpis nebo větu) podle kontextu. Třetí část tvoří dva upravené úryvky z výukových textů. V každém z nich studenti vyhledávají synonyma ke slovům a slovním spojením, která jsou uvedena pod texty.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální příprava ke zkoušce
  • Příprava na zkoušku - 240 hodin za semestr
Výstupy z učení
Testování jazykových kompetencí a komunikačních dovedností studentů na úrovni B2 dle SERR.
Studenti prokáží své jazykové kompetence v oblasti porozumnění čtenému, poslechu, gramatice a slovní zásobě.
Předpoklady
CEFR B2

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Písemný test
Doporučená literatura
  • Eastwood, J.: Oxford Guide to English Grammar, Oxford University Press, Oxford, 1994.
  • Murphy, R.: English Grammar in Use, Cambridge in Use, Cambridge Univ. Press, Cambridge,1994.
  • Přípravné kurzy na zkoušku First Certificate.
  • Soars, L.+J.: New Headway Pre-Intermediate Third Edition, Oxford University Press, Oxford, 2007.
  • Vybrané texty viz http://kja.prf.jcu.cz/.
  • Soars, L. + J. New Headway Intermediate Third Edition, Oxford University Press, Oxford, 2007..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr