Název předmětu | Pokročilé zpracování multimédií |
---|---|
Kód předmětu | UAI/340 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Úvod do pokročilého zpracování multimédií 2. Reprezentace obrazu v digitálním prostředí ? obraz jako signál, komprese 3. Pokročilé metody zpracování obrazu ? konvoluce, OCR, detekce objektů 4. Zpracování vektorového obrazu - formáty, generování, konverze 5. Zpracování digitálního zvuku ? zvuk jako signál, vizualizace, redukce šumu 6. Pokročilé techniky analýzy a syntézy zvuku ? generování, řeč, konverze médií 7. Zpracování videa ? generování, detekce objektů, optimalizace přenosu 8. Zpracování textu a hypertextu ? formáty, analýza, extrakce informací 9. Hypertext a WWW ? interaktivita, adaptivní obsah 10. Strojové učení a AI ve zpracování multimédií ? analýza multimédií 11. Automatizované zpracování multimédií ? knihovny, nástroje, trendy 12. Bezpečnost a etické aspekty multimédií 13. Prezentace semestrálních projektů 14. Exkurze ? návštěva profesionálních pracovišť pro práci s multimédii Cvičení budou přímo navazovat na obsah přednášek a budou prakticky zaměřena. Získané poznatky budou ověřovány na reálných příkladech a problémech s uplatněním týmového přístupu a aktuálních programových produktů pro generování, zpracování a prezentaci multimédií.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je poskytnout studentům hluboké technické znalosti a praktické dovednosti v oblasti pokročilého zpracování multimédií (obrazu, zvuku, videa, textu a hypertextu). Prezentovány budou i klasické metody zpracování multimédií, důraz však bude kladen na aktuální stav - automatizaci zpracování a pokročilé techniky a aplikace strojového učení v práci s multimédii. Studenti tedy získají znalosti a dovednosti umožňující jim porozumět principům digitální reprezentace multimédií a prakticky se naučí efektivně využívat moderní techniky a aplikace pro práci s nimi při řešení samostatných projektů.
|
Předpoklady |
Znalost programování v libovolném jazyce (ideálně Python).
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Pro úspěšné absolvování předmětu je potřeba dosáhnout řešením průběžných úkolů stanovené meze pro získání zápočtu a v rámci kombinované zkoušky obhájit svůj semestrální projekt a absolvovat teoretický test. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|