Předmět: Pokročilé zpracování multimédií

« Zpět
Název předmětu Pokročilé zpracování multimédií
Kód předmětu UAI/340
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jelínek Jiří, Ing. CSc.
Obsah předmětu
1. Úvod do pokročilého zpracování multimédií 2. Reprezentace obrazu v digitálním prostředí ? obraz jako signál, komprese 3. Pokročilé metody zpracování obrazu ? konvoluce, OCR, detekce objektů 4. Zpracování vektorového obrazu - formáty, generování, konverze 5. Zpracování digitálního zvuku ? zvuk jako signál, vizualizace, redukce šumu 6. Pokročilé techniky analýzy a syntézy zvuku ? generování, řeč, konverze médií 7. Zpracování videa ? generování, detekce objektů, optimalizace přenosu 8. Zpracování textu a hypertextu ? formáty, analýza, extrakce informací 9. Hypertext a WWW ? interaktivita, adaptivní obsah 10. Strojové učení a AI ve zpracování multimédií ? analýza multimédií 11. Automatizované zpracování multimédií ? knihovny, nástroje, trendy 12. Bezpečnost a etické aspekty multimédií 13. Prezentace semestrálních projektů 14. Exkurze ? návštěva profesionálních pracovišť pro práci s multimédii Cvičení budou přímo navazovat na obsah přednášek a budou prakticky zaměřena. Získané poznatky budou ověřovány na reálných příkladech a problémech s uplatněním týmového přístupu a aktuálních programových produktů pro generování, zpracování a prezentaci multimédií.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout studentům hluboké technické znalosti a praktické dovednosti v oblasti pokročilého zpracování multimédií (obrazu, zvuku, videa, textu a hypertextu). Prezentovány budou i klasické metody zpracování multimédií, důraz však bude kladen na aktuální stav - automatizaci zpracování a pokročilé techniky a aplikace strojového učení v práci s multimédii. Studenti tedy získají znalosti a dovednosti umožňující jim porozumět principům digitální reprezentace multimédií a prakticky se naučí efektivně využívat moderní techniky a aplikace pro práci s nimi při řešení samostatných projektů.

Předpoklady
Znalost programování v libovolném jazyce (ideálně Python).

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Pro úspěšné absolvování předmětu je potřeba dosáhnout řešením průběžných úkolů stanovené meze pro získání zápočtu a v rámci kombinované zkoušky obhájit svůj semestrální projekt a absolvovat teoretický test.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr