Název předmětu | Zadání IS projektu |
---|---|
Kód předmětu | UAI/600 |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Četnost výuky | V každém akademickém roce, v zimním i letním semestru. |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 0 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Strukturované zadání IS projektu. Při zpracování zadání se řiďte strukturou vzorové ukázky. Zadání IS práce Příklad zadání IS projektu. Pro udělení zápočtu je nutné vložit zadání do tohoto kurzu jako řešení úkolu Zadání IS projektu. Přečtěte si požadavky na IS projekt. Z celkové koncepce musí být zřejmé: - celá logika řešení - architektura řešení - členové týmu - role studenta v týmu - popis jeho práce - praktická ukázka řešení - reakce zákazníka - další vývoj projektu - chyby a co byste dělali příště lépe
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Individuální konzultace s vyučujícím, Skupinová výuka
|
Výstupy z učení |
Během studia bude student pracovat v týmu, který bude řešit IS projekt. Téma IS projektu si mohou studenti zvolit buď sami (např. ve spolupráci s budoucím zaměstnavatelem) nebo si zvolí z vypsaných témat, která budou vypisována obdobně jako diplomové práce.
IS Projekty mají vyzkoušet schopnost studenta pracovat v týmu. Každý projekt, se kterým se v praxi setkáte, bude týmovou prací a členové týmu budou mít určité role, které se ovšem mohou slučovat nebo mohou některé chybět: - projektový manažer - enterprise architekt / architekt řešení - SW architekt - bezpečnostní architekt - analytik - vývojář - tester Určete si, jakou roli v týmu zastáváte. Pro úspěšnou prezentaci řešení si musíte uvědomit, že hodnotitelé o projektu zatím nic neví, že jim musíte projekt vysvětlit i z pohledu jiných rolí, například z pohledu projektového manažera nebo bezpečáka. Pokud se účastníte firemního projektu. je dobré, když vás při obhajobě doplní někdo z řešitelů ve firmě. Myslete na to, že úroveň prezentace před komisí, která projekt nezná (čili to, jak projekt prodáte), má mnohdy vyšší váhu než faktická úroveň a přínos projektu. Popisujte řešení a věcem okolo se věnujte jen okrajově. Pokud je více řešitelů, kteří obhajují, je vhodné, když se při prezentaci střídají. Myslete na srozumitelnost vašeho výkladu a pokud možno oživte prezentaci obrázky a nebo praktickou ukázkou. Využijte možnost konzultace, posouzení IS projektu případně prezentace nanečisto, kterou vám vždy nabízím. |
Předpoklady |
IS Projekty mají vyzkoušet schopnost studenta pracovat v týmu.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Seminární práce
Studenti sestaví tým a navrhnou po dohodě s přednášejícím Zadání IS Projektu. Studenti si určí role, které v projektovém týmu budou mít. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika - specializace Informační systémy a technologie (1) | Kategorie: Informatické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |