Vyučující
|
-
Novák Milan, PhDr. Ph.D.
-
Bakala Břetislav, Ing. Bc.
|
Obsah předmětu
|
Obsah je určen učivem konkrétní střední školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Praktická výuka
- Účast na výuce
- 175 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Souvislá pedagogická praxe je primárně zaměřena na pedagogickou práci s žáky gymnázií a středních škol. Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením mentora, seznámení se s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy, seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů v hodinách mentora, reflexe denních činností, osvojováním si praktických pedagogických dovedností. Studenti budou hospitovat, vykonávat asistentské činnosti a pod vedením mentora realizovat vlastní výukovou činnost.
Student získá schopnost připravit si, vést a následně diagnostikovat jednu vyučovací jednotku. Naučí se pedagogické argumentaci a vyhledání a rozboru pedagogických situací přímo v terénu. Získá představu o obsahu učitelského povolání, o dalších organizačních a administrativních činnostech učitele.
|
Předpoklady
|
Didaktika informatiky (všeobecná) Didaktika informatiky na odborných škol.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. absolvování praxe v plném rozsahu činnosti 2. kladné hodnocení mentorem 3. odevzdání veškerých podkladů pro zápočet
|
Doporučená literatura
|
|