| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Prokýšek Miloš, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        " Aplikace didaktických postupů na různých typech středních škol " Návrh úloh pokrývajících zvolený učební plán v IT oblasti " Embedded systémy a jejich možnosti " Praktické užití vybraných embedded systémů - způsoby programování " Aplikace embedded systémů v neinformatických předmětech " Návrh podpůrných IT řešení na bázi embedded systémů  V rámci cvičení si studenti prakticky vyzkouší výše uvedená témata na přípravě konkrétních materiálů a úloh, které ověří v simulované výuce. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Projektová výuka, Praktická výuka
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Studenti v tomto předmětu využijí praktických dovedností z prerekvizitního předmětu s tím, že již budou pracovat na zapracování konkrétních doporučení pro výuku programování na různých typech středních škol (gymnázia, střední odborné školy, střední průmyslové školy) a v IT kontextu se naučí vhodně vytvářet a aplikovat úlohy pokrývající učební plány. Dále se studenti naučí využívat nástroje v podobě embedded systémů, které budou umět aplikovat do hodiny v různých typech předmětů (fyzika, matematika, biologie apod.)
                 
                Po absolvování předmětu bude student schopen využívat odpovídající didaktické postupy dle typu školy či navrhovat úlohy z oblasti programování. Také bude seznámen se základními schopnostmi embedded systémů a jejich možným praktickým využitím. 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základním předpokladem je znalost algoritmických postupů a některého z programovacích jazyků, na kterou bude navazováno.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Seminární práce, Průběžné hodnocení
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Pro úspěšné získání zápočtu musí student úspěšně vyřešit minimálně polovinu průběžných úkolů a získat ohodnocení své semestrální práce ve výši minimálně 50% získatelných bodů.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Baumann, Jindřich. Embedded systém Arduino ve výuce na střední škole. 2017. 
                
 
            
                
                - 
                    Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Edited by Pavel Roubal. Vyd. 1. Brno: CP Books, 2005. 96 s. ISBN 8025106004. 
                
 
            
                
                - 
                    Informatika a výpočetní technika pro střední školy: metodická příručka 1,2. Edited by Pavel Roubal. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2005. 40 s. ISBN 8025107620. 
                
 
            
                
                - 
                    Pěnkava, Vít. Využítí jednodeskových počítačů ve výuce. 2018. 
                
 
            
                
                - 
                    Upton, Eben; HALFACREE, Gareth. Raspberry Pi. Albatros Media as, 2017. 
                
 
            
         
         
         
     |