Název předmětu | Koučing a mentoring (vedení kolektivu) |
---|---|
Kód předmětu | UAI/688 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Četnost výuky | V každém akademickém roce, v zimním i letním semestru. |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
- Business, kariérový a životní koučink - Metody koučinku - Koučink v praxi - Mentoring a jeho využití - Techniky mentoringu - Mentoring v praxi
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Praktická výuka
|
Výstupy z učení |
Cílem kurzu je seznámit se s principy účinného koučování podřízených. Zafixovat si hlavní nástroje koučování a porozumět důležitosti a výhodnosti delegování. Účastníci získají dovednosti a schopnosti vedení lidí ve svém týmu (jako kouč), uvědomění si důležitosti systematického koučinku pracovníků v týmu a jeho nezastupitelnost v procesu vedení. Rozpoznání možností a mezí delegování a stanovení si vlastních pravidel delegování. Další získanou a dovedností je mentoring jako způsob vedení zaměstnanců. Představuje vztah mezi mentorem (obvykle starší spolupracovník, který má zkušenosti a odbornost takovou, že může napomáhat a radit svým méně zkušeným kolegům) a pracovníkem. Umožňuje předat zkušenosti a vhodným způsobem poradit zaměstnancům. Profesní a sociální rozvoj mentee (svěřenec) v organizaci je základní funkcí mentoringu.
Prohloubení měkkých dovedností v souvislosti se zaměřením na jedince i na tým - typologie osobnosti, komunikační styly, sebemotivace a motivace, time management; rozšíření znalosti v oblasti koučovacích dovedností a mentoringu |
Předpoklady |
Jedná se o workshopovou formu, předpoklady žádné nejsou.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Průběžné hodnocení
Minimálně 75%-ní účast, průběžná aktivní spolupráce, vypracování závěrečné práce |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika - specializace Kriminalisticko-technická činnost v IT (1) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika - specializace Bezpečnost a sítě (1) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika - specializace Embedded systémy (1) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro střední školy (1) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika - specializace Web a multimédia (1) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika - specializace Informační systémy a technologie (1) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |