Vyučující
|
-
Říhová Zora, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
o Zásady správné prezentace, příprava obsahu prezentace, technické prostředky pro prezentaci o Analýza vlastních předpokladů pro úspěšnou prezentaci o Příprava prezentace - rozbor základních otázek před prezentací o Vytvoření elektronické prezentace v MS Powerpointu, šablony, předvolby snímku, animace v prezentaci, časování prezentace, multimediální objekty v prezentaci o Verbální a neverbální komunikace o Nácvik dovednosti prezentovat o Přesvědčivé vystupování, jak vzbudit zájem o Tréma a její úspěšné zvládnutí o Umění odpovídat na otázky o Obsah prezentace o Umění přesvědčit o Systém výběru aktivních posluchačů o Výběr prezentačních prostředků o Nácvik dovednosti improvizace o Trénink modelových situací Součástí kurzu rovněž bude brainstorming nad videonahrávkami prezentací jednotlivých studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace s vyučujícím, Praktická výuka, Skupinová výuka
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na základní řečnické dovednosti, jako je správná výslovnost, verbální a neverbální komunikace, odbourání strachu a nervozity, efektivní uspořádání obsahu a struktury prezentace. Výrazně pomáhá těm, kteří se chtějí během svých projevů cítit mnohem lépe, než dosud.
zvládnutí základních rétorických dovedností, práce s nástroji pro vytváření prezentací, komunikace verbální i neverbální
|
Předpoklady
|
bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
aktivní účast na na semináři
|
Doporučená literatura
|
-
Koegel, TJ. Špičková prezentace : jak zaujmout a přesvědčit posluchače, Brno, Computer Press, 2009,ISBN 978-80-251-2008-8.
-
Wieke, T. Prezentace : jak překonat obvyklé problémy a působit přesvědčivě, Praha, Grada, 2006,ISBN 80-247-682-8.
|