| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Úvod - multimedia, hypermedia  2. Produkce mediálních děl - dynamická a statická média, produkční řetězec, scénář 3. Text a hypertext - vnímání, textové útvary, hypertext a interaktivita, technologie 4. Bitová grafika - užití, formáty, transformace obrazu, doplňkový hardware , návrh a tvorba 5. Vektorová grafika - užití, formáty a transformace, návrh a tvorba  6. 3D grafika - charakteristika, popis scény, rendering, návrh a tvorba, alternativní užití hardwaru (paralelní výpočty)  7. Zpracování zvuku - základy akustiky, analýza a syntéza řeči, ovládání PC  8. Obecný zvuk - formáty, transformace, tvorba a zpracování  9. Strukturovaný zvuk - principy, tvorba a editace  10. Video - formáty, animace, principy návrhu, scénáře, fáze realizace, hardware, návrh a tvorba včetně editace  11. Virtuální realita - charakteristika, technologie, možnosti uplatnění  12. Distribuce mediálních děl - klasické cesty, internet, mobilní technologie, vyhledávání v médiích  13. Prezentace dat - prezentační techniky a technologie, struktura a výstavba multimediální prezentace, interaktivita, výběr nástrojů 14. Multimediální komunikace - ip telefonie, videokonference, mobilní komunikace, komplexní komunikační systémy 15. Multimédia ve firemní praxi - e-learning, reklama a marketing, komunikace  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Laboratorní práce, Grafické a výtvarné činnosti, Exkurze
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 56 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 48 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Exkurze
                        - 3 hodiny za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je zprostředkovat studentům jak celkový přehled v moderní a aktuální oblasti multimediálních technologií v rámci přednášek, tak zejména konkrétní praktické zkušenosti z jejich tvorby a využití ve cvičeních. Právě na praktické užití a kreativní tvorbu bude kladen důraz při týmové práci.  Jednotlivé oblasti multimedií budou probírány v samostatných tématech. Oblast grafiky se soustředí zejména na rozšíření znalostí včetně 2D a 3D transformacích obrazu, na hardware pro grafiku a na 3D grafiku. Dále budou podrobně probrány oblasti zvuku a videa, opět s důrazem na praktické užití. Zmíněna bude též tvorba animací. Zvláštní důraz pak bude kladen na multimediální prezentaci dat, zejména jejich vizualizaci. Samostatná část bude zaměřena na multimedia a jejich distribuci pomocí Internetu. Obsahem přednášek budou zejména teoretické pasáže spojené s danou tématikou. V rámci cvičení budou studenti seznamováni a používanými technologiemi, na kterých budou v týmech řešit zadané praktické projekty.
                 
                Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - prakticky vytvářet mediální produkty (grafika, zvuk, video) - používat multimediální komunikační nástroje - používat vybrané internetové technologie pro distribuci multimédií - orientovat se v možnostech uplatnění multimedií ve firemní a vědecké praxi - vybrat a použít vhodný způsob prezentace dat, produktů a služeb pro daný účel - využívat multimediální komunikační nástroje a služby - orientovat se v oblasti mediální tvorby a v oblasti mediální produkce a distribuce - připravovat podklady pro produkci jednoduchého mediálního produktu - spolupracovat na různých pozicích v týmu 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předmět nevyžaduje předběžné znalosti.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Kombinovaná zkouška, Seminární práce
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 V průběhu semestru student vypracuje příklady vyplývající z probírané látky. Zkouška vychází z průběhu semestru, zpracování semestrální práce a teoretického testu.  Podmínky zakončení: Splnění průběžných úkolů (cca 5 úkolů) - 5 x 10 b. (min. 25 b.) Zpracování semestrální práce - 40 b. (min. 20 b.) Test - 30 b. (min. 15 b.)  Na řádném a opravném termínu zápočtu, stejně jako na každém termínu zkoušky jsou zakázány všechny pomůcky, kromě těch, které jsou povoleny vyučujícím.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Albarran A. B. Management of Electronic Media, ISBN 0495569429. 
                
 
            
                
                - 
                    Grace, R. Hudba a zvuk na počítači, ISBN 80-7169-519-X. 
                
 
            
                
                - 
                    Informační zdroje na síti Internet. Vzhledem k častým obměnám budou konkrétní místa upřesněna při zahájení výuky předmětu. 
                
 
            
                
                - 
                    May, A. Multimedia : digital photography, ISBN 0-7513-0993-1. 
                
 
            
                
                - 
                    Schellmann B., Gaida P., Gläser M., Kegel T. Média, ISBN 80-86706-06-0. 
                
 
            
                
                - 
                    Žára J., Beneš B., Sochor J., Felkel P. Moderní počítačová grafika, ISBN 80-251-0454-0. 
                
 
            
                
                - 
                    Jelínek, J. Webové stránky předmětu v systému Moodle. 
                
 
            
         
         
         
     |