Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
This year the seminar will focus on questions of mimesis and realism in 19th- and 20th-century novels. We will discuss various approach for studying and understanding the relation between reality and the fictional worlds created by 19th and 20th century authors.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
This seminar approaches the novel form from a theoretical perspective, exploring how critical theory can illuminate aspects of the genre, and vice versa - how literary works challenge theoretical concepts. The course is taught in English.
Obeznámenost s různými metodologiemi studia románu, jejich přínosy i omezeními. Čtení románů z různých teoretických perspektiv. Znalost klíčových postav z kritiky románu.
|
Předpoklady
|
Studenti by měli být schopni číst romány a teoretické texty v angličtině. Zároveň se od nich očekává plynulá znalost mluvené angličtiny, slušné schopnosti písemného projevu a zájem o teorii románu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
Aktivní účast na seminářích Požadovaná četba Závěrečná esej
|
Doporučená literatura
|
-
Austen, Jane. Mansfield Park. reprint 1. ed. London : Macmillan, 1965.
-
Barthes, Roland; Heath, Stephen. Image - music - text. New York : Hill and Wang, 1977. ISBN 0-8090-5740-9.
-
Beckett, Samuel. Molloy. [Paris] : Les Éditions de Minuit, 1951. ISBN 2-7073-0588-X.
-
Deleuze, Gilles; Guattari, Félix,; Hrdlička, Josef. Kafka : za menšinovou literaturu. [Praha] : Herrmann & synové, 2001.
-
Mikhail Bakhtin. Discourse in the Novel. 1935.
-
Roland Barthes. The Reality Effect. 1968.
-
Woolf, Virginia. To the Lighthouse. 1927.
|