Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do kurzu Řečové orgány, samohlásky a souhlásky, kardinální samohlásky, typy souhlásek Anglické samohlásky Znělost Fonetika versus fonologie Fonetická a fonemická transkripce Anglické souhlásky Korespondence mezi vyslovovanou a psanou formou jazyka Výslovnost přejatých a nepravidelných slov Slabika
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je přiblížit posluchačům základní rysy zvukového plánu zejména v oblasti segmentální fonetiky. Studenti se seznámí se systémem anglických hlásek především z hlediska artikulačního a percepčního. Přednáška poskytuje teoretický rámec, seminář je zaměřen prakticky na nácvik obtížných výslovnostních jevů a nácvik transkripčních dovedností.
Studenti si osvojí základní znalosti ze segmentální fonetiky, procvičí správnou výslovnost a fonetickou transkripci.
|
Předpoklady
|
Žádné speciální předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast ve výuce, průběžné plnění úkolů, závěrečný test (min. 60%, dva pokusy)
|
Doporučená literatura
|
-
Cruttenden, A. Gimson's Pronunciation of English. London: Routledge, 2014.
-
Roach, P. English Phonetics and Phonology. Cambridge. Cambridge University Press, 1991.
-
Urbanová, L. A Handbook of English Phonetics and Phonology. Brno: Masarykova univerzita, 1998.
-
Volín, J. IPA-Based Transcription for Czech Students of English. Praha: Karolinum, 2002.
-
Wells, J. C. Longman Pronunciation Dictionary. Harlow: Longman, 1990.
|