| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kutá Smatanová Ivana, prof. Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Kahounová Ludmila, Mgr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Laboratorní cvičení je koncipováno tak, aby uvedlo studenty do praktické výuky chemie, kterou si vyzkouší na připravených experimentech. Učitelé by již měli mít přehled a základní poznatky z obecné, anorganické, organické, fyzikální chemie a biochemie, měli by se orientovat v chemickém textu, znát software pro tvorbu chemických vzorců a internet pro učitele chemie.  Experimenty byly navrženy s ohledem na možnost jejich využití v běžném životě.   Jednotlivé úlohy budou zaměřeny na: 1. Alkalimetrické stanovení kyseliny octové v octu  2. Stanovení kyseliny L-askorbové (vitamínu C) jodometricky  3. Chelatometrické stanovení vápníku a hořčíku v minerální a pitné vodě  4. Stanovení chloridů ve vodě podle Mohra    
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 8 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 8 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 8 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Chemie je obor, který se neustále vyvíjí, a proto je nutné, aby školní vzdělávací systém na tento vývoj reagoval a neustále aktualizoval obsah vzdělávání. Je zapotřebí transformace nově získaných poznatků do školního prostředí středních škol, tedy neustálé vzdělávání učitelů ve svém vědním oboru. V předmětu bude kladen důraz na propojení chemických pokroků s každodenním životem a též na možná propojení s výukou chemie na středních školách.  Předmět je zaměřen na možnosti využití moderních technologií ve školní praxi se zaměřením na výuku chemie. Studenti provedou praktické laboratorní experimenty. Zkušenosti z těchto cvičení budou moci uplatnit ve výuce chemie.
                 
                Studenti se naučí používat vhodné účební pomůcky a zopakují si poznatky z chemie a biochemie k úspěšnému složení magisterské závěrečné zkoušky.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Minimálním požadavkem na studenty jsou základní znalosti chemie a biochemie a dále znalosti získané po ukončení bakalářského studia odborného zaměření. 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Kombinovaná zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Požadavkem na úspěšné zakončení kurzu je aktivní účast studenta na cvičeních. Závěrečná zkouška bude mít formu ústního pohovoru s finálním hodnocením formou udělení známky. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Ivana Kutá Smatanová a Michal Kutý. Laboratorní cvičení z chemie. JU v Českých Budějovicích (2013), 279 stran, ISBN 978-80-87437-51-3. 
                
 
            
                
                - 
                    Michal Kutý a Ivana Kutá Smatanová. Chemie v příkladech. JU v Českých Budějovicích (2013), 269 stran, ISBN 978-80-87437-56-8. 
                
 
            
                
                - 
                    Škoda Jiří. Chemie 8 Příručka učitele, Fraus (2006), ISBN: 80-7238-444-9. 
                
 
            
         
         
         
     |