| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kutá Smatanová Ivana, prof. Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Obsah cvičení: Komunikace, diskuse, pozorování, anketa, dotazník. Osobnost učitele. Vyučovací styl a kompetence učitele. Příprava na vyučování. Organizace výuky. Komunikace. Motivace k učení. Autorita učitele x kázeň žáků. Současné výchovné problémy (šikana, záškoláctví, kouření, alkohol, drogy, mobil ve výuce apod.). Rozbor, diskuse. Učitelé s dolouholetou praxí přednáší na témata:  1. Jak zvlánou roli učitele, motivace, přístup k výuce (Mirka Řežábková, 20 let v PPP, nyní ZŠ Máj) 2. Třídnická kniha, třídnická hodina, metodický plán, práce s rodiči (Šárka Straňáková, M-F 8. a 9.tř, ZŠ Máj) 3. Třídní schůzky, jednání s rodiči (Jana Hudáková, Ch-B, G Jírovcova)  4. Hodnocení žáků, OSPOD, příprava posudků (Petra Hluštíková, ZŠ Pohůrecká) 5. Výuka odborných předmětů (Mirka Sekyrková, Ch-B, G Jírovcova) 6. Praktická výuka, laboratorní experiment, plán, příprava, realizace  7. Jak řešit problémovou situaci v hodině (všichni studenti a přednášející)  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Případová studie
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                V Úvodu do praxe odborného pedagoga se studenti - budoucí učitelé, prostřednictvím výkladu a diskuse se zkušenými pedagogy s dlouholetou praxí seznámí s výzvami, které je čekají po jejich nástupu do učitelského povolání, a získají dovednosti potřebné k úspěšnému řešení těchto situací. Hlavním cílem předmětu je spojit teoretické znalosti s praktickými otázkami ve vzdělávání.
                 
                Absolventi studia se seznámí s modelovými situacemi na budoucím pracovišti a naučí se na ně reagovat adekvátním způsobem.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Minimálním požadavkem na studenty jsou znalosti získané po ukončení bakalářského studia odborného zaměření.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Rozhovor, Kolokvium
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Požadavkem na úspěšné zakončení kurzu je aktivní účast studenta na cvičeních. V průběhu cvičení bude hodnocena samostatnost a kreativita, schopnost syntézy, analýzy a vzájemné spolupráce. Kurz bude ukončen zápočtem.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Šmikmátorová, P., Navrátilová, P. Nic nežije bez chemie, CPress (2018), ISBN: 978-80-264-2148-1. 
                
 
            
                
                - 
                    Vacík Jiří, Barthová Jana, Pacák Josef a kolektiv:. Přehled středoškolské chemie, SPN (1999), ISBN: 978-80-7235-108. 
                
 
            
         
         
         
     |