Předmět: Ekonomika a marketing

« Zpět
Název předmětu Ekonomika a marketing
Kód předmětu UFY/419
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky V každém akademickém roce, jen v letním semestru.
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sagapova Nikola, Ing. et Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní pojmy ekonomiky podniku 2. Právní předpisy pro založení podniku 3. Právní předpisy pro založení podniku 4. Personální management 5. Strategie financování podniku 6. Hospodářská činnost a zánik podniku 7. Problematika finančních trhů 8. Finanční trhy a jejich význam pro podnik 9. Soudobé pojetí finanční a investiční strategie podniku 10. Soudobé pojetí finanční a investiční strategie podniku 11. Nové informace, postupy a předpisy a jejich zavádění do praxe 12. Teorie marketingu 13. Teorie a praktické řešení problémů podniku

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 44 hodin za semestr
Výstupy z učení
Kurz je vhodný pro studenty technických a fyzikálních oborů pro získání základních informací z oblasti ekonomie. Cílem kurzu je objasnění pojmů tržní ekonomiky a základních poznatků z oblasti podnikové ekonomiky - kategorie podniků, druhy podniků, podnikání, výnosy, náklady, zisk aj. Dále je pozornost věnována finanční činnost podniků - marketing, výrobní, investiční, finanční, personální aj. činnost. Probírány jsou též základní problémy bankovnictví a daňové soustavy ČR.
Získání náhledu ekonomického fungování při založení a vedení vlastního podnikání. Orientace v ekonomicko právních předpisech a jejich aplikace při řízení podniku. Znalost základních pojmů makroekonomické a mikroekonomické teorie.
Předpoklady
Základní orientace ve společensko ekonomické problematice.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Účast na cvičení v rozsahu alespoň 80%. Vypracování semestrální práce. Úspěšné napsání zápočtového testu alespoň na 65%. Úspěšné napsání zkouškového testu alespon na 65%.
Doporučená literatura
  • EKONOM, Hospodářské noviny.
  • Kol.:. Platné zákony o státním podniku, živnostenský, obchodní, o bankách, zákoník práce, daňové zákony aj..
  • Kol.:. Základy podnikové ekonomiky pro obchodní akademii (1. - 5. díl).
  • Preislerová, D.:. Ekonomika pro střední školy, pro podnikatele. Brno, MC, 1997.
  • Synek, M. a kol.:. Podniková ekonomika. Praha, VŠE, 1994.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr