Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Řešení náročnějších fyzikálních úloh z následujících oblastí fyziky: - mechanika (vč. mechanického kmitání a vlnění) - molekulová fyzika a termika - elektřina a magnetismus (část, zbytek v kurzu Řešení fyzikálních úloh pro SŠ II)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Flipped classroom
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Řešení úloh je základní součástí a prostředkem výuky fyziky na všech typech a stupních škol. Tento předmět si klade za cíl vytvořit budoucímu učiteli potřebnou nástavbu nad běžně řešenými úlohami tím, že se budou řešit úlohy komplexní a spíše náročné, úrovní odpovídající úlohám z fyzikálních olympiád. Absolvováním předmětu si student učitelství fyziky rozšíří své schopnosti vyučovat fyziku na vysoké úrovni po odborné i metodické stránce.
schopnost řešit náročné středoškolské fyzikální úlohy (zjm. z oblastí: mechanika, molekulová fyzika a termika, elektřina a magnetismus)
|
Předpoklady
|
schopnost řešit snadné a středně obtížné fyzikální úlohy na středoškolské (všechny oblasti fyziky) a vysokoškolské úrovni (mechanika, molekulová fyzika a termika, elektřina a magnetismus)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Sebereflexe, Průběžné hodnocení
pravidelná docházka (tolerance absence na jednom cvičení), předvádění řešení úloh před ostatními studenty
|
Doporučená literatura
|
-
- archiv úloh fyzikální olympiády: http://fyzikalniolympiada.cz/archiv/zadani-a-reseni.
-
- Balnar, A.: Řešení fyzikálních úloh (https://wigym.cz/wp-content/uploads/docs/opory/fyzika.pdf).
-
- Lepil, O.: Příručka pro učitele fyziky na střední škole, Prometheus, 2007, ISBN 80-7196-328-3.
|