| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Řešení náročnějších fyzikálních úloh z následujících oblastí fyziky: - elektřina a magnetismus (druhá část; první část v kurzu Řešení fyzikálních úloh pro SŠ I) - optika - speciální teorie relativity - fyzika mikrosvěta - astrofyzika
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Flipped classroom
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 40 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Řešení úloh je základní součástí a prostředkem výuky fyziky na všech typech a stupních škol. Tento předmět si klade za cíl vytvořit budoucímu učiteli potřebnou nástavbu nad běžně řešenými úlohami tím, že se budou řešit úlohy komplexní a spíše náročné, úrovní odpovídající úlohám z fyzikálních olympiád. Absolvováním předmětu si student učitelství fyziky rozšíří své schopnosti vyučovat fyziku na vysoké úrovni po odborné i metodické stránce.
                 
                schopnost řešit náročné středoškolské fyzikální úlohy ze všech oblastí fyziky
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                schopnost řešit snadné a středně obtížné fyzikální úlohy na středoškolské a vysokoškolské úrovni (všechny oblasti fyziky) 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Sebereflexe, Průběžné hodnocení
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 pravidelná docházka (tolerance absence na jednom cvičení), předvádění řešení úloh před ostatními studenty 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    - archiv úloh fyzikální olympiády: http://fyzikalniolympiada.cz/archiv/zadani-a-reseni. 
                
 
            
                
                - 
                    - Balnar, A.: Řešení fyzikálních úloh (https://wigym.cz/wp-content/uploads/docs/opory/fyzika.pdf). 
                
 
            
                
                - 
                    - Lepil, O.: Příručka pro učitele fyziky na střední škole, Prometheus, 2007, ISBN 80-7196-328-3. 
                
 
            
         
         
         
     |