| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Jelínek Petr, doc. RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Kinematika hmotného bodu 2. Dynamika hmotného bodu 3. Práce, výkon, energie, konzervativní a disipativní pole 4. Pohyby ve význačných silových polích - gravitační pole 5. Mechanika soustavy hmotných bodů 6. Mechanika tuhého tělesa - I 7. Mechanika tuhého tělesa - II 8. Mechanika kontinua 9. Mechanika tekutin 10. Molekulová fyzika a termika - úvod, vnitřní energie, teplo, teplota, stavová rovnice ideálního plynu 11. Termodynamické zákony 12. Kinetická teorie plynů 13. Transportní jevy v plynech a kapalinách, fázové přechody, kapilární jevy
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 15 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 39 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je, aby student získal hlubší a rozšiřující znalosti ze základního kurzu fyziky - Mechanika, Molekulová fyzika a termika. Tyto znalosti mu dále dovolí studovat obtížnější partie fyziky ve vyšších ročnících.
                 
                Po absolvování kurzu je student schopen orientovat se v problémech Mechaniky, molekulové fyziky a termiky, je schopen samostatně řešit obtížné problémy a příklady z mechaniky, molekulové fyziky a termiky. 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základy vyšší matematiky a fyziky.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Průběžné hodnocení
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Účast studenta na 80 % hodin semináře. Splnění 70 % příkladů, zodpovězení minimálně 80 % obsahu zadaných otázek.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Fuka, J., Široká, M. Obecná fyzika I, UP Olomouc 1983. 
                
 
            
                
                - 
                    Halliday, D., Resnick, R., Walker J.:. Fyzika (Část 1 - Mechanika, Část 2 - Mechanika, Termodynamika), Vutium Brno a Prometheus Praha 2000. 
                
 
            
                
                - 
                    Horák, Z.:. Technická fyzika, SNTL Praha, 1978. 
                
 
            
                
                - 
                    Kvasnica, J. a kol.: Mechanika. Praha, 2004. ISBN 80-200-1268-0.
                
 
            
                
                - 
                    Svoboda, E., Bakule, R.: Molekulová fyzika. Praha, 1992. ISBN 80-200-0025-9.
                
 
            
                
                - 
                    Špulák, F.:. Cvičení z obecné fyziky I, PF České Budějovice 1990. 
                
 
            
         
         
         
     |