Předmět: Advanced Statistical Methodology

« Zpět
Název předmětu Advanced Statistical Methodology
Kód předmětu ULZ/EMSAD
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Dvořáčková Olga, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Descriptive statistics (incl. graphical representation) of various data types; 2. Principles of hypotheses testing. Statistical significance; 3. Chi-square test; 4. Contingency tables; 5. t-tests; 6. ANOVA, post-hoc tests; 7. Nonparametric tests; 8. Correlation and regression; 9. Multidimensional analyses (Factor analysis, Correspondence analysis, Discriminant analysis); Covered themes can be adjusted according to the students? needs.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, E-learning, Individuální konzultace s vyučujícím
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 5 hodin za semestr
Výstupy z učení
Descriptive statistics (incl. graphical representation) of various data types. Principles of hypotheses testing. Statistical significance. Chi-square test.
Students will be able to design an experimental survey, collect and analyze data and present their findings.
Předpoklady
The course is intended for graduate students - some basic level of statistical knowledge is expected. Students are assumed to have a basic knowledge of MS Excel or its alternatives.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

Oral or practical examination.
Doporučená literatura
  • Bruce, Nigel; Pope, Daniel,; Stanistreet, Debbi. Quantitative methods for health research : a practical interactive guide to epidemiology and statistics. Second edition. Hoboken, NJ ; Chichester, West Sussex : Wiley, 2018. ISBN 978-1-118-66541-1.
  • CARIFIO J., PERLA R. J. Ten Common Misunderstandings, Misconceptions, Persistent Myths and Urban Legends about Likert Scales and Likert Response Formats and their Antidotes. , 2007.
  • FIELD A. Discovering Statistics Using SPSS. 3. ed. London: Sage Publications, 2009. ISBN 978-1-84787-906-6.
  • Fowler, F. J. Survey Research Methods. SAGE. 2009. ISBN 9781412958417.
  • Leavy, Patricia. Research design : quantitative, qualitative, mixed methods, arts-based, and community-based participatory research approaches. New York ; London : The Guilford Press, 2017. ISBN 978-1-4625-1438-0.
  • OSGOOD C. E., SUCI G. J., TANNENBAUM P. H. The Measurement of Meaning. University of Illinois Press. Urbana, 1957. ISBN 0-252-74539-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr