| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Přednášky: 1. (2 hod) Organizace zdravotně sociální péče v dětských léčebnách a ozdravovnách 2. (2 hod) Organizace dětské lázeňské péče 3. (2 hod) Organizace výchovné institucionální péče o děti do tří let věku a o děti od 3 do 18 let věku 4. (2 hod) Organizace zdravotně sociální péče v denních a týdenních stacionářích v zařízeních sociálních služeb 5. (2 hod) Organizace poskytování výchovné péče v dětských skupinách  Semináře: 1. (1 hod) Ošetřovatelský proces u dětí v rámci dětských léčeben a ozdravoven a dětské lázeňské péče 2. (1 hod) Specifika uspokojování potřeb dětí v rámci výchovné institucionální péče 3. (1 hod) Ošetřovatelský proces u dětí v rámci denních a týdenních stacionářů v zařízení sociálních služeb, v rámci dětské skupiny 4. (2 hod) Specifika vzdělávání ve školách při nemocnicích, ozdravovnách, léčebnách
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Exkurze, Skupinová výuka
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Student se seznámí se specifiky ošetřovatelské péče v zařízeních poskytujících lůžkovou péči v rámci rehabilitační péče nebo lázeňské léčebně rehabilitační péče poskytované dětem a v denních a týdenních stacionářích v zařízeních sociálních služeb.  
                 
                Student zná specifika péče v zařízeních rehabilitační a lázeňské péče, v denních a týdenních stacionářích zařízení sociálních služeb Student je seznámen s legislativou týkající se poskytování rehabilitační a lázeňské péče, v sociálních službách, v rámci dětské skupiny Student umí použít metodu ošetřovatelského procesu při poskytování péče ve výše uvedených zařízeních  
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předmět není podmíněn
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 90% docházka na seminářích a exkurzích, písemný test
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BRUTHANSOVÁ, D., ČERVENKOVÁ, A., PECHANOVÁ, M. Zdravotně sociální služby v kojeneckých ústavech a dětských domovech pro děti do tří let věku.. Praha: VÚPSV, 2005. 
                
 
            
                
                - 
                    Jandová J. Základy balneologie. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2014. ISBN 978-80-7013-573-0.
                
 
            
                
                - 
                    PACNEROVÁ, H., MYŠKOVÁ, L. Kvalita péče o děti v ústavní výchově. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2016. ISBN 978-80-7481-157-9.
                
 
            
                
                - 
                    ŠPIŠÁK, L. a kol. Klinická belneologie. 2010. ISBN 9788024616544.
                
 
            
                
                - 
                    Zvonár J. Špecifikácia Termoterapia, hydroterapia, balneoterapia a klimatoterapia.. Martin : Osveta, 2005. ISBN 8080631751.
                
 
            
         
         
         
     |