Předmět: Ošetřovatelská péče v dětských zařízeních a odborných léčebných ústavech

« Zpět
Název předmětu Ošetřovatelská péče v dětských zařízeních a odborných léčebných ústavech
Kód předmětu UOP/BOPDZ
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Machová Alena, Mgr.
Obsah předmětu
Přednášky: 1. (2 hod) Organizace zdravotně sociální péče v dětských léčebnách a ozdravovnách 2. (2 hod) Organizace dětské lázeňské péče 3. (2 hod) Organizace výchovné institucionální péče o děti do tří let věku a o děti od 3 do 18 let věku 4. (2 hod) Organizace zdravotně sociální péče v denních a týdenních stacionářích v zařízeních sociálních služeb 5. (2 hod) Organizace poskytování výchovné péče v dětských skupinách Semináře: 1. (1 hod) Ošetřovatelský proces u dětí v rámci dětských léčeben a ozdravoven a dětské lázeňské péče 2. (1 hod) Specifika uspokojování potřeb dětí v rámci výchovné institucionální péče 3. (1 hod) Ošetřovatelský proces u dětí v rámci denních a týdenních stacionářů v zařízení sociálních služeb, v rámci dětské skupiny 4. (2 hod) Specifika vzdělávání ve školách při nemocnicích, ozdravovnách, léčebnách

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Exkurze, Skupinová výuka
Výstupy z učení
Student se seznámí se specifiky ošetřovatelské péče v zařízeních poskytujících lůžkovou péči v rámci rehabilitační péče nebo lázeňské léčebně rehabilitační péče poskytované dětem a v denních a týdenních stacionářích v zařízeních sociálních služeb.
Student zná specifika péče v zařízeních rehabilitační a lázeňské péče, v denních a týdenních stacionářích zařízení sociálních služeb Student je seznámen s legislativou týkající se poskytování rehabilitační a lázeňské péče, v sociálních službách, v rámci dětské skupiny Student umí použít metodu ošetřovatelského procesu při poskytování péče ve výše uvedených zařízeních
Předpoklady
Předmět není podmíněn

Hodnoticí metody a kritéria
Test

90% docházka na seminářích a exkurzích, písemný test
Doporučená literatura
  • BRUTHANSOVÁ, D., ČERVENKOVÁ, A., PECHANOVÁ, M. Zdravotně sociální služby v kojeneckých ústavech a dětských domovech pro děti do tří let věku.. Praha: VÚPSV, 2005.
  • Jandová J. Základy balneologie. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2014. ISBN 978-80-7013-573-0.
  • PACNEROVÁ, H., MYŠKOVÁ, L. Kvalita péče o děti v ústavní výchově. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2016. ISBN 978-80-7481-157-9.
  • ŠPIŠÁK, L. a kol. Klinická belneologie. 2010. ISBN 9788024616544.
  • Zvonár J. Špecifikácia Termoterapia, hydroterapia, balneoterapia a klimatoterapia.. Martin : Osveta, 2005. ISBN 8080631751.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr