| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Brabcová Iva, doc. Ing. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Pavlásková Ilona, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Mágrová Milena, Mgr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1.týden (4 hodiny) Obecné zásady aplikace periferní žilní kanyly a portů. Specifické zásady aplikace periferních žilních kanyl u dětí všech věkových skupin. Aplikace, péče o porty u dětí.  2.týden (4 hodiny) Obecné zásady příprava a aplikace infúze. Práce s lineárním dávkovačem, infúzní pumpou Specifika přípravy a aplikace infúze dětem.  3.týden (4 hodiny) Obecné zásady přípravy pacienta na zavedení centrálního žilního katétru (CŽK). Asistence sestry při zavedení centrálního žilního katétru. Péče o centrální žilní katétr. Specifika přípravy dítěte na CŽK, asistence dětské sestry při zavedení CŽK dítěti, péče o dítě s CŽK.   4.týden (4 hodiny) Obecné zásady podávání transfúze. Specifika podávání krevních přípravků a derivátů dětem.   5.týden (4 hodiny) Obecné zásady odběru biologického materiálu - krve. Specifika odběru krve dětem různých věkových skupin.  6. týden (4 hodiny) Obecné zásady odběry biologického materiálu -  moč, stolice a jiné. Specifické zásady odběru moče, stolice dětem různých věkových skupin.  7.týden (4 hodiny) Obecné zásady enterální výživy, NGS, péče o PEG, PEJG. Specifické zásady enterální výživy, péče o PEG a PEJG u dětí různých věkových skupin.  8.týden (4 hodiny) Obecné zásady péče o rány, malé chirurgické výkony, péče o nemocného s tracheostomií. Specifické zásady péče o rány o děti různých věkových skupin.  9.týden (4 hodiny) Obecné zásady punkcí a, endoskopií. Specifické zásady přípravy dítěte na punkce a endoskopie.  10. týden (4 hodiny) Nácvik praktických dovedností dětských sester ve vybraných činnostech. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální konzultace s vyučujícím, Praktická výuka
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Poskytnout vědomosti a dovednosti z oblasti saturace základních potřeb dětí všech věkových skupin a vědomosti a dovednosti pro provádění praktických výkonů s orientací na dětí všech věkových skupin. 
                 
                Student si osvojí vědomosti a dovednosti z oblasti saturace základních potřeb dětí všech věkových skupin Student získá vědomosti a dovednosti pro provádění praktických výkonů s orientací na dětí všech věkových skupin. Student získá teoretické znalosti k provádění výkonů z oblasti závislých i nezávislých činností sestry Student se naučí praktické realizaci "celostní péče" o dítě, pochopí význam uspokojení potřeby pohodlí, úcty, jistoty a bezpečí u dětí všech věkových skupin Student získá manuální zručnost k provádění jednotlivých ošetřovatelských výkonů o děti všech věkových skupin.  Student si uvědomí důsledky neprofesionálních intervencí v poskytování individuální ošetřovatelské péče  Student se naučí vyhodnotit účinnost ošetřovatelských intervence Student se naučí provádět výkony z oblasti závislých činností sestry tj. diagnostické a léčebné výkony 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předmět je podmíněn Oš. postupy I.
                
                
                    
                    
                        
                         
                        UOP/BOPS1
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Didaktický test, Systematické pozorování studenta, Sebereflexe
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                  90% účast na seminářích, iniciativa a aktivita v hodině, splnění podmínek průběžného hodnocení teoretických a praktických dovedností, zápočtový test (80% úspěšnost), praktický výkon a jeho ústní obhajoba.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Fendrychová, Jaroslava; Šemorová, Hana. Ošetřování stomií u dětí. 2. upr. vyd. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2005. ISBN 80-7013-426-7.
                
 
            
                
                - 
                    Jirkovský D. a kol. Ošetřovatelské postupy a intervence: učebnice pro bakalářské a magisterské studium. Praha Fakultní nemocnice v Motole, 2012. ISBN 978-80-87347-13-3.
                
 
            
                
                - 
                    Kiedroňová, Eva; Glück, Dalibor,; Přikrylová, Renáta. Něžná náruč rodičů : moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1210-5.
                
 
            
                
                - 
                    Kiedroňová, Eva. Rozvíjej se děťátko. Moderní poznatky o významu správné stimulace kojence v souladu s jeho psychomotorickou vyspělostí.. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3744-7.
                
 
            
                
                - 
                    Krišková, Anna. Ošetrovateľské techniky : metodika sesterských činností : učebnica pre fakulty ošetrovateľstva. 2., preprac. a dopl. vyd. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-202-2.
                
 
            
                
                - 
                    Páral, Jiří. Malý atlas obvazových technik. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2255-9.
                
 
            
                
                - 
                    Sedlářová, Petra. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1613-8.
                
 
            
                
                - 
                    Troupová J., Hanzl M. a kol. Standardy ošetřovatelské péče v neonatologii. České Budějovice, 2010. ISBN 978-80-254-8982-6.
                
 
            
                
                - 
                    Vytejčková, Renata; Sedlářová, Petra,; Wirthová, Vlasta; Holubová, Jana. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I : obecná část. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3419-4.
                
 
            
                
                - 
                    Vytejčková, Renata; Sedlářová, Petra,; Wirthová, Vlasta; Otradovcová, Iva; Kubátová, Lucie. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III : speciální část. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-3421-7.
                
 
            
                
                - 
                    Vytejčková, Renata; Sedlářová, Petra,; Wirthová, Vlasta; Otradovcová, Iva; Pavlíková, Pavla. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II : speciální část. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-3420-0.
                
 
            
         
         
         
     |