Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Případová studie
|
Cílem předmětu je soustředit se na aktuální pedagogická témata a se studenty tato témata diskutovat. Cílem je naučit studenty chápat složitost výchovného procesu, jenž je ovlivňován osobností jedince a prostředím. Pozornost bude zaměřena také na osobnost pedagogického pracovníka a jeho autoritu i na osobnost vychovávaného jedince v průběhu výchovně vzdělávacího procesu ve zdravotnickém prostředí.
Student se dokáže orientovat v základní edukační problematice zasazené do konceptu celoživotního učení. Student se spolehlivě orientuje v relevantní odborné literatuře, dokáže vyhledat, interpretovat a aplikovat získané informace v praxi. Student je způsobilý nejen využívat a uplatnit své vědomosti a dovednosti v praxi, ale samostatně je dále rozvíjet a hledat nové poznatky, přístupy a metody vzhledem k potřebám života a práce v oboru všeobecná sestra.
|
-
BAŠTECKÁ, B.; GOLDMAN, P. Základy klinické psychologie.. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-550-4.
-
Čapek, R. Moderní didaktika : lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450.
-
EGER, L. Vzdělávání dospělých a ICT. Plzeň: NAVA, 2012.
-
MAREŚ, J. a kol. Kvalita života u dětí a dospívajících I. Brno: MSD, 2006.
-
MAREŚ, J. a kol. Kvalita života u dětí a dospívajících II. Brno: MSD, 2007.
-
MAREŚ, J. a kol. Kvalita života u dětí a dospívajících III. Brno: MSD, 2008.
-
Nelešovská, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi.. Praha, Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Podlahová, Libuše. Didaktika pro vysokoškolské učitele : výukové cíle, organizační formy vysokoškolské výuky, didaktické metody a zásady, didaktická diagnostika, tvorba učebního textu, e-learning. Vydání 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4217-5.
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.
-
PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie.. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
-
Průcha, Jan. Andragogický výzkum. Vydání 1. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5232-7.
-
RABUŠICOVÁ, M., RABUŠIC, L. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha, Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
Smékal, V. Psychologie osobnosti. Brno, B & P. 2002.
-
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
-
VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele.. Praha, Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-9.
|