Vyučující
|
-
Brabcová Iva, doc. Ing. Ph.D.
-
Prokešová Radka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Podmínky, bariéry a rozhodování v sesterské praxi 2. Rozhodování a jeho formy, výhody, nevýhody a rizika 3. Nácvik odhadu míry rizika vlivu rozhodnutí v interaktivním vztahu sestra - pacient, sestra - lékař a jiné kategorie, komunity 4 - 5. Analýzy případů, diagnostika rozhodovacího procesu a posuzování správnosti možných alternativ rozhodnutí 6. Rozhodovací matice 7. Podporovací strategie rozhodovacího procesu 8. Analýza rozhodovacího procesu u vybraného ošetřovatelského problému.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální příprava ke zkoušce
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poukázat na rozhodovací modely a jejich souvislost s rozhodovacím procesem vůči klientovi, ošetřujícímu lékaři a daným právním a etickým normám.
Student je schopen kritického myšlení. Student dokáže analyzovat proces rozhodování jako neurofyziologický proces, boj motivů a matematický algoritmus. Student zná podmínky a bariéry rozhodování v sesterské praxi. Student analyzuje případy, diagnostikuje rozhodovací procesy a posuzuje správnost možných alternativ rozhodování.
|
Předpoklady
|
Student dokáže znalosti získané během studia propojovat, flexibilně asociovat a aplikovat. Má zájem o danou problematiku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Analýza rozhodovacího procesu u vybraného ošetřovatelského problému.
|
Doporučená literatura
|
-
Gladkij, I. Management ve zdravotnictví.. 2003. ISBN 80-7226-996-8.
-
Grohar.Murray, M., E.,, DiCroce, H., R. Zásady vedení a řízení v oblasti ošetřovatelské péče. 2003. ISBN 80-247-0267-3.
-
Sedlák, M. Manažment.. Bratislava, 2001. ISBN 80-89047-18-1.
-
Strnad, L. Rozborové metody v řízení zdravotnických zařízení.. Praha, 1985.
-
Škrla, P., Škrlová, M. Kreativní ošetřovatelský management.. Praha, 2003. ISBN 80-7172-841-1.
|