Semináře: 1. (1hod) Obor speciálně pedagogické praxe, struktura speciální pedagogiky - výrazné zaměření pro potřeby studenta. 2. (2hod) Náležitosti komunikace s klientelou, podstata přístupu k dětem s postižením, systém speciálně peda-gogické školské péče v ČR. 3. (2hod) Pomůcky, metodiky, diagnózy. 4. (2hod) Specifické poruchy učení, autismus, lateralita - specializovaná pracoviště v oblasti speciálně pedago-gického a diagnostického servisu. 5. (2hod) Kritéria a podmínky integrace dětí s postižením do běžných typů škol.
|
-
EDELSBERGER, T. Defektologický slovník. Jinočany, 2000. ISBN 80-86022-76-5.
-
Monatová, L. Pedagogika speciální. Brno: Masarykova univerzita, 2003.
-
MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska.. Brno: Paido,, 1996. ISBN 80-85931-60-5.
-
PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
-
RENOTIÉROVÁ, M. LUDÍKOVÁ, L. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1475-9.
-
VÁGNEROVÁ, M. HADJ-MOUSSOVÁ, Z. - ŠTECH, S. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-7184-929-4.
-
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
|