Předmět: First Certificate in English

» Seznam fakult » FEK » JAZ
Název předmětu First Certificate in English
Kód předmětu JAZ/YFCE
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Schaefer Justin Calvin, Ing.
Obsah předmětu
Seminars: 1. First class - Introduction to the course - Requirements for attaining credit - achieve at least 60% on FCE speaking test done during week 14 and mandatory attendance - Overview of the FCE speaking components 2. Talents and Skills - Warm up discussion about talents; Are we born with them? Or learnt? - Class work; using can, be able to, know how to to talk about skills, abilities and personal qualities 3. The Future of Work - Warm up discussion about the future of work - Vocabulary development 4. Money and Culture - Warm up discussion about Cultural Diversity - Agreeing, disagreeing, Giving opinions with reasons 5. Free Time - Class discussion about free time and travelling - Pair work activity - Popular leisure activities - have/get something done grammar with conversation 6. Model Verbs - Models of deduction, speculation and possibility. Must, can't, might be - Murder mystery - using deductive reasoning listening activity 7. Linking Ideas - Review articles; a, an, the, etc - Follow up pair work activity making deductions and speculations - Linking words; contrast and purpose review 8. Conditionals - 0 Conditional and the...the...comparatives - 1st Conditional and Future time clauses review 9. Unreal, Hypothetical Situations - Unreal conditionals; 2nd and 3rd Conditionals review - More past models; should have, could have, etc. 10. Consolidation week- Putting It All Together - The main aim is for students to understand how all past models and conditional sentences may be used during the same conversation often in the area of problem solving. 11. Indirect and Reported Speech - Review of indirect speech; said, told, asked for reporting comments, commands and question - Reported speech; offer, promise, persuade, warn, suggest, recommend, etc. Their sentence structure. 12. We go through all parts of the FCE speaking exam in preparation for the exam the following week 13. Final exam

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 28 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
Výstupy z učení
Zlepšit všeobecné znalosti studentů v anglickém jazyce a připravit je k mezinárodní zkoušce ESOL.
Student je po absolvování předmětu schopen složit mezinárodní zkoušku úrovně B2 v celém rozsahu v jakékoli instituci, která je oprávněna zkoušku poskytovat.
Předpoklady
Znalost anglického jazyka na úrovni B1.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Požadavky k zápočtu: Zápočet je podmíněn zvládnutím testu s výsledkem minimálně 60%
Doporučená literatura
  • FCE Practice Tests.
  • Haines, S., Stewart, B. First Masterclass - Cambridge English - Student´s Book (for the 2015 exam). Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-451268-8.
  • Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-1-107-53933-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr