Předmět: Management II

» Seznam fakult » FEK » KŘE
Název předmětu Management II
Kód předmětu KŘE/OMAN2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Holátová Darja, doc. Ing. Ph.D.
  • Kolářová Iveta, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Globalization, multifaceted systems encompassing global, regional, and local aspects Management of business corporations (business companies and cooperatives - Czech Republic) European Economic Interest Grouping (EEIG), The joint-stock company (SE), European Cooperative Society (SCE) Management of Corporations - multinational, transnational, international aspects Architecture and organizational structure of the network, SBU, Holding companies Joint Ventures, franchising etc. Life cycle of organizations and strategic decision making Dynamics of change, transformation, restructuring, revitalization, outsourcing, offshoring Leaders, Strategic and ethical Leadership, leadership for innovation Human capital and Investing in People. Investors in People. The audit, monitoring , controlling , reporting Risk Management and Crisis Management Management of process disturbances and deaths of enterprises Corporate social responsibility Current practices of successful companies and managers

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
The aim of the subject : Extension of knowledge of management and its application into entrepreneurs´ practices, business practices and into the organizational behaviour of firms and managers in the conditions of globalization and the management of international, multinational, regional and local companies to be competitive.
Students understand the principles of management and are able to application in practice.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce

Credit requirements: Case study and presentation Examination Requirements: Written test and oral exam
Doporučená literatura
  • ADLER, John. Strategic Leadership. How to think and plan strategically and provide direction. London: KoganPage, 2010. ISBN 978-0-7494-6203-1.
  • FORSGREN, Mats. Theories of the Multinational Firm: A Multidimensional Creature in the glogal economy. 2013.
  • JOHNSON, Gery and Kevan SCHOLES. Exploring Corporate Strategy. 2008.
  • STEGER, Manfred B. (2010). Globalization.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr