Předmět: Strategic Development of Projects

» Seznam fakult » FEK » UEP
Název předmětu Strategic Development of Projects
Kód předmětu UEP/SDP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pícha Kamil, doc. Ing. Ph.D., MBA.
  • Fáberová Martina, Mgr. Bc.
Obsah předmětu
Marketing for non-profit organizations strategic marketing (segmentation-targeting-positioning) operational marketing (product-price-distribution-promotion) specificities of marketing in socio-cultural organizations Strategic foresight - monitoring of new EU, national and regional schemes. Presentation and use of electronic tools which facilitate the watch and the study of the socio-economic context and permit one to be well positioned in the race for information Lobbying in the EU countries - Definition and theory of lobbying - From the local to the international scale: levels and modalities of lobbying - Territorial lobbying - Private lobbying - NGO's lobbying - The sociology of lobbyists

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The aim of the subject is provide students with various aspect of strategy in seeking for public funding. Students get acquainted with specifics of marketing in non-profit organizations. They will be trained in regular, organized and strategic monitoring of new EU, national and regional schemes. They will understand the substance and importance of lobbying within the EU.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Gallopel-Morvan K., Birambeau P., Larceneux F., & Rieunier S. Le Marketing et la Communication des associations. Dunod, Paris, 2008.
  • Garrigues, J. (ed.). Les groupes de pression dans la vie politique contemporaine en France et aux USA de 1820 ? nos jours. Rennes, 2012.
  • Grossman, E., Saurugger, S. (Eds.). Les groupes d?interet. Action collective et stratégies de représentation. Paris, Armand Colin, 2012.
  • Kotler, P., Keller, K., Manceau, D., Dubois, B. Marketing management. Paris, Pearson, 2013.
  • Kotler P., Lee, N. Social Marketing : Influencing behaviours for Good. Sage Publications, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Regional and European Project Management (1) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní