Název předmětu | Strategic Development of Projects |
---|---|
Kód předmětu | UEP/SDP |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Marketing for non-profit organizations strategic marketing (segmentation-targeting-positioning) operational marketing (product-price-distribution-promotion) specificities of marketing in socio-cultural organizations Strategic foresight - monitoring of new EU, national and regional schemes. Presentation and use of electronic tools which facilitate the watch and the study of the socio-economic context and permit one to be well positioned in the race for information Lobbying in the EU countries - Definition and theory of lobbying - From the local to the international scale: levels and modalities of lobbying - Territorial lobbying - Private lobbying - NGO's lobbying - The sociology of lobbyists
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The aim of the subject is provide students with various aspect of strategy in seeking for public funding. Students get acquainted with specifics of marketing in non-profit organizations. They will be trained in regular, organized and strategic monitoring of new EU, national and regional schemes. They will understand the substance and importance of lobbying within the EU.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Ekonomická fakulta | Studijní plán (Verze): Regional and European Project Management (1) | Kategorie: Ekonomie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |