Vyučující
|
-
Ederová Markéta, Dr. phil.
-
Malechová Magdalena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní tematické okruhy: 1. Úvod do tematiky 2. Druhy a metody psaní akademických textů I 3. Druhy a metody psaní akademických textů II 4.-7. Psaní akademických textů 8.-10. Teorie a metody akademické diskuse a ústní prezentace 11.-13. Diskuse, krátká ústní prezentace ze strany studujících 14. Závěrečné shrnutí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem jazykových cvičení 0ISU1-2 je prohloubit a intenzivně procvičit látku probranou v kurzech 0SU1-2. Kurz se soustředí na klíčové kompetence mluveného projevu - poslech s porozuměním a aktivní reprodukcí, jakož i samostatnou praktickou aplikaci vybraných gramatických jevů.
Schopnost komunikovat na úrovni B2+/C1.
|
Předpoklady
|
Jazykové znalosti němčiny na úrovni B2+/C1 evropského referenčního rámce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Test, Průběžné hodnocení
Aktivní účast na semináři, pravidelná příprava, plnění požadovaných průběžně zadávaných úkolů, závěrečný test z probrané slovní zásoby a gramatických jevů. Účast na semináři a s ním souvisejících akcích je povinná. Předmět bude vyučován v německém jazyce.
|
Doporučená literatura
|
-
BAYERLEIN, O. Campus Deutsch-Präsentieren und Diskutieren. München. ISBN 9783192010033.
-
ESSELBORN-KRUMBIEGEL, H. Richtig wissenschaftlich schreiben. Wissenschaftssprache in Regeln und Übungen.. Paderborn, 2014.
-
ESSELBORN-KRUMBIEGEL, H. Von der Idee zum Text. Eine Anleitung zum wissenschaftlichen Schreiben. Paderborn, 2014.
-
Oertner, St. John, Thelen. Wissenschaftlich schreiben. Ein Praxisbuch für Schreibtrainer und Studierende. Paderborn, 2014.
-
SANDER, I., KÖHL-KUHN, R., MAUTSCH, K. F., SCHMEISER, D., TREMP SOARES, H. Mittelpunkt C1.. Stuttgart: Klett, 2013.
|