Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod a stanovení cílů 2. Koncepce a harmonogram 3. Volba předlohy a její rešerše 4. Organizace a předpříprava 5. Text a jeho úprava I 6. Text a jeho úprava II 7. Scénář a scénické poznámky 8. Rešerše a úprava postav 9. Kostýmy a masky 10. Scéna a kulisy 11. Rekvizity a prostor 12. Medialita a propagace 13. Zhodnocení výsledků
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Skupinová výuka
|
Výstupy z učení
|
Předmět klade důraz na prohloubení znalostí v oblasti dramatické tvorby, a to nejen z teoretického, ale i z praktického hlediska. Studenti se v rámci předmětu seznámí s fungováním a přípravou divadelního představení od prvotní organizace přes úpravu scénáře až po samotné plánování inscenace. Důležitou součástí předmětu je znázornění jednotlivých kroků na příkladech z oblasti německojazyčného divadla. Předmět v tomto ohledu studentům nabízí příležitost praktické realizace vlastních kreativních řešení jednotlivých kroků spojených s divadelní inscenací. Cílem předmětu je na základě teoretických a praktických příkladů definovat a přiblížit charakter divadelní tvorby a její přípravy.
Studenti získají náhled do fungování dramatické tvorby a teoretické znalosti budou moci uplatnit při vlastní umělecké tvorbě. Dále studenti získají zkušenosti s řešením a organizací divadelního projektu.
|
Předpoklady
|
Jazykové znalosti němčiny - B2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní účast ve výuce, čtení a interpretace vybraných textů. Schopnost analyzovat a upravovat německy psané texty. Aktivní účast na projektové přípravě a organizaci. Předmět bude vyučován v německém jazyce. Účast na seminářích: 80%
|
Doporučená literatura
|
-
ASMUTH, Bernhard. Einführung in die Dramenanalyse. 6. aktual. Aufl. Sammlung Metzler. Stuttgart ; Weimar: Metzler. 2004.
-
GELFERT, Hans-Dieter. Wie interpretiert man ein Drama. Universal-Bibliothek. Stuttgart: Philipp Reclam jun. 2005.
-
KOEHLER, Gerrit. Drehbuch Schreiben (Wissen kompakt für Autoren). Frankfurt: Frankfurter Taschenbuchverlag. 2007.
-
NEUHAUS, Dieter. Theater spielen: Anregungen, Übungen, Beispiele. Stuttgart: Reclam. 2011.
-
STRELKA, Joseph Peter. Einführung in die literarische Textanalyse. UTB für Wissenschaft [Francke]. Uni-Taschenbücher. Tübingen: Francke. 1989.
|