Vyučující
|
-
Ederová Markéta, Dr. phil.
-
Musílek Daniel, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Základní tematické okruhy: 1. Úvod do semináře 2. Vzdělávací systémy v Německu a ČR / Užití konj. II: Irreale Wunschsätze 3. Střední škola: předměty, základní okruhy / Užití konj II: Irreale Konditionalsätze 4. Vysoké školství: prezentace vybraných VŠ v německy mluvících oblastech / Užití konj II: Irreale Komparativsätze 5. Role vzdělání a informací v dnešní společnosti / Užití konj. II: Irreale Konsekutivsätze 6. Druhy povolání / Rekce sloves I 7. Fenomény moderního světa práce: nezaměstnanost a burn-out / Rekce sloves II 8. Různé aspekty kultury (umění, životní styl, mentalita) / Různé způsoby vyjádření podmínky, VV podmínkové 9. Kulturní stereotypy, interkulturní rozdíly / Různé způsoby vyjádření příčiny, VV příčinné 10. Multikulturní společnost / Různé způsoby vyjádření důsledku, VV důsledkové 11. Život a práce v zahraničí / Rekce sloves III 12. Menšiny v ČR a v Německu/Rakousku / Slovesně jmenná spojení I 13. Kultura a jazykové kompetence / Slovesně jmenná spojení II 14. Závěrečné shrnutí a test / Opakování probrané gramatiky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Písemná práce (např. u souborných zkoušek, klauzur), Individuální příprava ke zkoušce
|
Výstupy z učení
|
Seminář Jazykové cvičení II navazuje na seminář Jazykové cvičení I. V rámci semináře se pokračuje s rozšířením a prohloubením konverzačních a poslechových kompetencí, dále budou procvičovány různé gramatické jevy s ohledem na jejich aplikaci v ústním projevu. Cílem semináře je osvojení nové, tematicky zaměřené slovní zásoby i jazykových a gramatických prostředků, které přispějí ke zlepšení vyjadřovacích schopností studentů.
Schopnost komunikovat slovem i písmen na úrovni B1+.
|
Předpoklady
|
Jazykové znalosti na úrovni B1+.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Test, Průběžné hodnocení
Aktivní vystoupení studenta na semináři, plnění požadovaných průběžně zadávaných úkolů, závěrečný test z probrané slovní zásoby, poslechu a gramatických jevů. Účast na semináři a s ním souvisejících akcích je povinná. Předmět bude vyučován v německém jazyce.
|
Doporučená literatura
|
-
BRILL, L.M. a M. TECHMER. Němčina. Velká cvičebnice slovní zásoby. Praha: Grada Publishing, 2013.
-
BUSCHA, A. a S. SZITA. A Grammatik (Sprachniveau A1/A2).. Leipzig: Schubert-Verlag, 2010.
-
BUSCHA, A. a S. SZITA. B Grammatik (Sprachniveau B1/B2). Leipzig: Schubert-Verlag, 2011.
-
BUSCHA, A. a S. SZITA. Begegnungen. Deutsch als Fremdsprache. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Sprachniveau B1+. Leipzig: Schubert-Verlag, 2008.
-
BUSCHA, J. a G. HELBIG. Deutsche Übungsgrammatik. Berlin, München: Langenscheidt, 2000.
-
DREYER, H. a R. SCHMIDT. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik (aktuell). Ismaning: Hueber, 2012.
-
FANDRYCH, CH. a U. TALLOWITZ. Klipp und klar. Übungsgrammatik Grundstufe Deutsch in 99 Schritten. Stuttgart: Ernst Klett, 2008.
|