Vyučující
|
-
Ederová Markéta, Dr. phil.
-
Malechová Magdalena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní tematické okruhy: 1. Fenomény moderní doby: nakupování po internetu / Argumentace a diskuze (Redemittel); opakování - minulé časy 2. Fenomény moderní doby: selfie / Argumentace a diskuze (Redemittel); opakování - vyjádření času: nominální i verbální styl 3. Fenomény moderní doby: e-books / Argumentace a diskuze (Redemittel); opakování - konjunktiv II 4. Fenomény moderní doby: migrace a mobilita / Argumentace a diskuze (Redemittel); opakování - konjunktiv II 5. Fenomény moderní doby: multitasking / Frazeologismy; opakování - vyjádření podmínky: nominální i verbální styl 6. Fenomény moderní doby: nuda / Frazeologismy; opakování - trpný rod 7. Fenomény moderní doby: vzhled a krása / Frazeologismy; opakování - trpný rod 8. Fenomény moderní doby: terorismus / Frazeologismy; opakování - vyjádření příčiny a důsledku: nomin. i verb. styl 9. Fenomény moderní doby: jazyková unifikace / Frazeologismy; opakování - další VV a jejich ekvivalenty 10. Fenomény moderní doby: smart home / Topos a diskurs; opakování - nepřímá řeč 11. Fenomény moderní doby: sociální sítě / Topos a diskurs; opakování - substantiva 12. Fenomény moderní doby: reklama / Topos a diskurs; opakování - adjektiva, zájmena 13. Fenomény moderní doby: mamahotel / Topos a diskurs; opakování - slovesná rekce, verbonominální vazby 14. Závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Písemná práce (např. u souborných zkoušek, klauzur), Skupinová výuka
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je zlepšení vyjadřovacích schopností v písemném projevu a osvojení strategií argumentace typických pro různé styly či slohové útvary. Studující budou schopni vyjadřovat se adekvátně písemnou formou k tématům a otázkám, které vyplývají z aktuálního společenského diskursu. Dále se seznámí s různými stylistickými rovinami a naučí se je rozpoznat a kriticky analyzovat v různých textech z každodenní praxe.
Schopnost komunikovat slovem i písmen na úrovni C1.
|
Předpoklady
|
Jazykové znalosti na úrovni C1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Průběžné hodnocení
Aktivní vystoupení studenta na semináři, plnění požadovaných průběžně zadávaných úkolů, závěrečný test z probrané slovní zásoby, poslechu a gramatických jevů. Účast na semináři a s ním souvisejících akcích je povinná. Předmět bude vyučován v německém jazyce.
|
Doporučená literatura
|
-
BRILL, L.M. a M. TECHMER. Němčina. Velká cvičebnice slovní zásoby. Praha, 2013.
-
BRILL, L.M. a M. TECHMER. Němčina. Velká cvičebnice slovní zásoby. Praha, 2013.
-
BUSCHA, A. a S. SZITA. B Grammatik (Sprachniveau B1/B2). Leipzig, 2011.
-
BUSCHA, A. a S. SZITA. B Grammatik (Sprachniveau B1/B2). Leipzig, 2011.
-
BUSCHA, A., S. RAVEN a G. LINTHOUT. Erkundungen. Deutsch als Fremdsprache. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Sprachniveau C1. Leipzig, 2009.
-
BUSCHA, A., S. RAVEN a G. LINTHOUT. Erkundungen. Deutsch als Fremdsprache. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Sprachniveau C1. Leipzig, 2009.
-
BUSCHA, A., S. RAVEN a M. TOSCHER. Erkundungen. Deutsch als Fremdsprache. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Sprachniveau C2. Leipzig, 2014.
-
BUSCHA, A., S. RAVEN a M. TOSCHER. Erkundungen. Deutsch als Fremdsprache. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Sprachniveau C2. Leipzig, 2014.
-
BUSCHA, A., S. SZITA a S. RAVEN. C Grammatik (Sprachniveau C1/C2). Leipzig, 2013.
-
BUSCHA, A., S. SZITA a S. RAVEN. C Grammatik (Sprachniveau C1/C2). Leipzig, 2013.
-
BUSCHA, J. a G. HELBIG. Deutsche Übungsgrammatik. Berlin / München, 2000.
-
BUSCHA, J. a G. HELBIG. Deutsche Übungsgrammatik. Berlin / München, 2000.
-
FANDRYCH, CH. (ed.). Klipp und klar. Übungsgrammatik Mittelstufe B2/C1. Stuttgart, 2012.
-
FANDRYCH, CH. (ed.). Klipp und klar. Übungsgrammatik Mittelstufe B2/C1. Stuttgart, 2012.
|