|
Vyučující
|
-
Adar Einat, M.A. Ph.D.
-
Nagy Ladislav, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Slepá utopie Tísnivá slepota Slepá láska Postupná slepota Slepota a umění Slepý věštec
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Modernisté počátku 20. století se snažili způsobit revoluci v literatuře pomocí vyjádření různých způsobů, jak lidé vnímají a chápou svět. Při hledání nových pohledů na realitu si často vybrali postavy s výjimečným pohledem. Letošní kurz se zaměří na téma slepoty, které spojuje kognitivní zaujetí modernismu, jeho estetiku, která se do značné míry opírá o vizuální obrazy, a reprezentaci zdravotního postižení v době rychlých změn.
Účastník kurzu získá přehled o vývoji anglosaského modernismu.
|
|
Předpoklady
|
Úroveň anglického jazyka C1, znalost dějin britské a americké literatury.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Test
Aktivní účast na semináři, prezentace tématu v semináři, na závěr semináře student napíše esej. Jakékoli podvádění nebo plagiátorství (nebo pokus o ně) bude mít za následek nesplnění tohoto kurzu.
|
|
Doporučená literatura
|
-
David Mitchell and Sharon Snyder. Narrative Prosthesis: Disability and the Dependencies of Discourse. .
-
D.H. Lawrence. The Blind Man (1922). .
-
Hans Christian Andersen. The Steadfast Tin Soldier. .
-
Hellen Keller. Midstream: My Later Life. .
-
Hellen Keller. The World I live In. .
-
Henry Green. Blindness (1926). .
-
H.G. Wells. The Country of the Blind (1904). .
-
James Thurber. The Secret Life of Walter Mitty, The Admiral at the Wheel. .
-
J.M. Synge. The Well of the Saints (1905). .
-
Lillien Blance Fearing. Sympathy. .
-
Samuel Beckett. Rough for Theatre I (1979). .
-
Stephn Kuusisto. Letters to Borges. .
-
W.B. Yeats. The Cat and the Moon (1924). .
|