Vyučující
|
-
Dendoncker Francois
-
Djiba Aly-Simeuh
|
Obsah předmětu
|
V souladu se Společným referenčním rámcem a s přihlédnutím ke specifikům filologického studia jazyka jsou konkrétními výstupními kompetencemi následující body: 1. Lexikální a kulturní tematika 2. Porozumění psanému textu 3. Porozumění mluvenému textu 4. Písemný projev 5. Ústní projev https://moodle.ff.jcu.cz/course/index.php?categoryid=8
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto kurzu je rozvíjet jazykové kompetence a činnosti studentů od úrvně C1 podle společného referencím rámce (=vstupní úroveň studentů přijatých ke studiu) směrem k úrovni C1+.
Porozumět jakýmkoli promluvám a přednáškám, jakýmkoli televizním programům a filmům, dlouhým a složitým faktografickým textům a textům současné prózy, umět rozpoznat stylistické nuance francouzského textu. Umět vysvětlit své stanovisko formou dokonale strukturovaného exposé, a to i na odborné téma, zvládnout ústně syntézu informací z více autentických zvukových dokumentů, umět napsat argumentativní text, umět zvolit styl textu, osvojit si základy techniky commentaire composé.
|
Předpoklady
|
Žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Pro získání zápočtu je nutné: 1. Aktivně se účastnit výuky. 2. Vypracovávat úkoly zadané v rámci domácí přípravy. 3. Uspět v průběžných testech slovní zásoby. 4. Uspět v závěrečném testu, který zohledňuje tři kompetence: - Porozumění mluvenému textu: odpovědět na otázky na základě autentické nahrávky (jeden krátký a jeden dlouhý dokument). - Porozumění psanému textu a písemný projev: syntéza. Minimální úspěšnost 60%. 5. Max. 2 pokusy 6. Zproštění závěrečného testu je možné předložením diplomu DELF C1 získaného před koncem zimního semestru a ne staršího dvou let. Výsledek zkoušky na diplom musí být stejný jako v závěrečném testu (60% v každé části). Případný diplom vyšší úrovně (C2) je uznán bez této podmínky. POZOR, diplom nezprošťuje od jiných povinností k získání tohoto zápočtu (docházka atd.).
|
Doporučená literatura
|
-
Le Monde, Le Journal du Dimanche, Libération, Courrier International..
-
Berthet A., Louvel C. Alter Ego 5 - Cahier de perfectionnement, Paris, Hachette FLE, 2010..
-
Courtillon J., Guyot-Clément Ch. Campus 4, CLE international, Février 2005..
-
D. Chevallier-Wixler, Ciep, D. Dupleix, I. Jouette, B. Megre. Réussir le DALF C1 - C2, Dider, 2007..
-
Dollez C., Guillou M., Herry C., Pons S., Chapiro L. Alter Ego 5, Paris, Hachette FLE, 2010..
-
Charnet C., Robin-Nipi, J. Rédiger un résumé, un compte rendu, une synthése, Paris, Hachette FLE, 1997..
-
KOL. (1991). Le commentaire composé, Paris, Hachette..
|