Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V souladu se Společným referenčním rámcem a s přihlédnutím ke specifikům filologického studia jazyka jsou konkrétními výstupními kompetencemi následující body: 1. Lexikální a kulturní tematika 2. Porozumění psanému textu 3. Porozumění mluvenému textu 4. Písemný projev 5. Ústní projev https://moodle.ff.jcu.cz/course/index.php?categoryid=8
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto kurzu je rozvíjet jazykové kompetence a činnosti studentů od úrovně C1- podle společného referenčního rámce směrem k úrovni C2.
Porozumět jakýmkoli promluvám a přednáškám, jakýmkoli televizním programům a filmům, dlouhým a složitým faktografickým textům a textům současné i klasické prózy, umět rozpoznat stylistické nuance francouzského textu. Umět vysvětlit své stanovisko formou dokonale strukturovaného exposé, a to i na odborné téma, umět se zapojit do jakékoli diskuze, umět plynule používat hovorové a idiomatické výrazy. Umět napsat jasný, plynulý a bezchybný argumentativní text, umět napsat recenzi, úvodník, apod. Umět zvolit styl textu, upevnit si principy techniky commentaire composé, osvojit si základy techniky dissertation.
|
Předpoklady
|
Žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Pro získání kreditu je nutné: 1. Aktivně se účastnit výuky. (max. 3 absence) 2. Vypracovávat úkoly zadané v rámci domácí přípravy.
|
Doporučená literatura
|
-
Le Monde, Le Journal du Dimanche, Libération, Courrier International..
-
Berthet A., Louvel C. Alter Ego 5 - Cahier de perfectionnement, Paris, Hachette FLE, 2010..
-
Courtillon J., Guyot-Clément Ch. Campus 4, CLE international, Février 2005..
-
D. Chevallier-Wixler, Ciep, D. Dupleix, I. Jouette, B. Megre. Réussir le DALF C1 - C2, Dider, 2007..
-
Dollez C., Guillou M., Herry C., Pons S., Chapiro L. Alter Ego 5, Paris, Hachette FLE, 2010..
-
Charnet C., Robin-Nipi, J. Rédiger un résumé, un compte rendu, une synthése, Paris, Hachette FLE, 1997..
-
KOL. (1991). Le commentaire composé, Paris, Hachette..
|