Vyučující
|
-
Prošková Alena, Mgr. Ph.D.
-
Dendoncker Francois
|
Obsah předmětu
|
Průběžná pedagogická praxe probíhá přímo na vybrané střední škole v rozsahu nejméně 12 výukových hodin a 12 hodin následných rozborů. Studenti jsou ve výuce přítomni v malých skupinách, přičemž každý ze studentů připraví a odučí minimálně dvě samostatné hodiny. Studenti se aktivně podílejí na náslechových hodinách a následných rozborech a zapojují se do hodnocení výkonů svých kolegů a současně se zdokonalují v sebehodnocení vlastní výuky. Během praxe si studenti vedou portolio s observačními formuláři z jednotlivých hodin a s podrobnými písemnými přípravami na vlastní výuku a aktivně komunikují s provázejícím pedagogem a fakultním didaktikem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Individuální konzultace s vyučujícím, Praktická výuka
|
Výstupy z učení
|
Předmět Průběžná pedagogická praxe - francouzský jazyk je koncipován tak, aby poskytl studentům možnost získat první praktické zkušenosti s výukou francouzského jazyka přímo na vybrané střední škole. Během náslechových hodin a vlastních výstupů budou mít studenti možnost seznámit se s prostředím konkrétní školy a aplikovat v praxi teoretické poznatky z předmětů pedagogicko-psychologické přípravy a z předmětů oborově-didaktických. Během praxí studenti pravidelně docházejí na vybranou střední školu, kde absolvují náslechové hodiny a pak se sami aktivně zapojují do výuky. Průběžné praxe jsou organizovány v malých skupinách studentů, které doprovází fakultní didaktik. Každá hodina je následně podrobně analyzována a probíhá reflexe jednotlivých složek výuky za účasti provázejícího pedagoga a/nebo fakultního didaktika. Studenti během náslechových hodin pořizují podrobný záznam průběhu výuky a a aktivně se zapojují do analýz a reflexe vlastní výuky i výuky svých kolegů.
Studenti se naučí aplikovat teoretické znalosti i praktické dovednosti získané během studia v prostředí vybrané střední školy. Získají první zkušenosti s reálnou výukou a zdokonalí se v hodnocení i sebehodnocení výuky z pohledu učitele. Naučí se s využitím observačních formulářů systematicky analyzovat a reflektovat vlastní výuku a výuku svých kolegů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace, Sebereflexe
Pravidelná a aktivní docházka (je vyžadována 100% docházka), vedení záznamů z náslechových hodin, příprava vlastních výukových hodin a jejich realizace (minimálně dvě výukové hodiny), průběžné hodnocení výstupů ostatních studentů, aktivní zapojení se do skupinových analýz a reflexí výuky, aktivní komunikace s provázejícím pedagogem a fakultním didaktikem, závěrečný rozhovor s fakultním metodikem s analýzou vlastní výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
Le Point du FLE - Apprendre et enseigner le francais - FLE.
-
Tagliante, Christine. La classe de langue. Paris, 2006.
|