Předmět: Průběžná pedagogická praxe - FJL

» Seznam fakult » FFI » URO
Název předmětu Průběžná pedagogická praxe - FJL
Kód předmětu URO/0PPF
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk čeština, francouzština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Prošková Alena, Mgr. Ph.D.
  • Dendoncker Francois
Obsah předmětu
Průběžná pedagogická praxe probíhá přímo na vybrané střední škole v rozsahu nejméně 12 výukových hodin a 12 hodin následných rozborů. Studenti jsou ve výuce přítomni v malých skupinách, přičemž každý ze studentů připraví a odučí minimálně dvě samostatné hodiny. Studenti se aktivně podílejí na náslechových hodinách a následných rozborech a zapojují se do hodnocení výkonů svých kolegů a současně se zdokonalují v sebehodnocení vlastní výuky. Během praxe si studenti vedou portolio s observačními formuláři z jednotlivých hodin a s podrobnými písemnými přípravami na vlastní výuku a aktivně komunikují s provázejícím pedagogem a fakultním didaktikem.

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Individuální konzultace s vyučujícím, Praktická výuka
Výstupy z učení
Předmět Průběžná pedagogická praxe - francouzský jazyk je koncipován tak, aby poskytl studentům možnost získat první praktické zkušenosti s výukou francouzského jazyka přímo na vybrané střední škole. Během náslechových hodin a vlastních výstupů budou mít studenti možnost seznámit se s prostředím konkrétní školy a aplikovat v praxi teoretické poznatky z předmětů pedagogicko-psychologické přípravy a z předmětů oborově-didaktických. Během praxí studenti pravidelně docházejí na vybranou střední školu, kde absolvují náslechové hodiny a pak se sami aktivně zapojují do výuky. Průběžné praxe jsou organizovány v malých skupinách studentů, které doprovází fakultní didaktik. Každá hodina je následně podrobně analyzována a probíhá reflexe jednotlivých složek výuky za účasti provázejícího pedagoga a/nebo fakultního didaktika. Studenti během náslechových hodin pořizují podrobný záznam průběhu výuky a a aktivně se zapojují do analýz a reflexe vlastní výuky i výuky svých kolegů.
Studenti se naučí aplikovat teoretické znalosti i praktické dovednosti získané během studia v prostředí vybrané střední školy. Získají první zkušenosti s reálnou výukou a zdokonalí se v hodnocení i sebehodnocení výuky z pohledu učitele. Naučí se s využitím observačních formulářů systematicky analyzovat a reflektovat vlastní výuku a výuku svých kolegů.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace, Sebereflexe

Pravidelná a aktivní docházka (je vyžadována 100% docházka), vedení záznamů z náslechových hodin, příprava vlastních výukových hodin a jejich realizace (minimálně dvě výukové hodiny), průběžné hodnocení výstupů ostatních studentů, aktivní zapojení se do skupinových analýz a reflexí výuky, aktivní komunikace s provázejícím pedagogem a fakultním didaktikem, závěrečný rozhovor s fakultním metodikem s analýzou vlastní výuky.
Doporučená literatura
  • Le Point du FLE - Apprendre et enseigner le francais - FLE.
  • Tagliante, Christine. La classe de langue. Paris, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr