Vyučující
|
-
González Alfaya Lucila, Dr.
|
Obsah předmětu
|
UNIDADES SELECCIONADAS DEL MANUAL NUEVO PRISMA NIVEL C1, CONTINUACIÓN DEL CURSO LENGUA 1 DE MÁSTER. EL PROGRAMA PUEDE ESTAR SUJETO A CAMBIOS. TEMA 1 / UNIDAD 6: ORACIONES CONCESIVAS TEMA 2 / UNIDAD 7: ORACIONES RELATIVAS TEMA 3 / UNIDAD 8: ESTILO INDIRECTO TEMA 4 / UNIDAD 9: ORACIONES DE PROBABILIDAD, HIPÓTESIS Y DESEOS TEMA 5 / UNIDAD 10: ORACIONES CONDICIONALES TEMA 6 / UNIDAD 11: ORACIONES CAUSALES Y FINALES
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je dosáhnout komunikačních schopností a dovedností ve standardní španělštině na úrovni C1 podle SERR. Výuka probíhá formou praktických seminářů vedených španělskými lektory.
Porozumět jakýmkoli promluvám a přednáškám, jakýmkoli televizním programům a filmům, dlouhým a složitým faktografickým textům a textům současné i klasické prózy, umět rozpoznat stylistické nuance španělského textu. Umět vysvětlit své stanovisko formou dokonale strukturovaného exposé, a to i na odborné téma, umět se zapojit do jakékoli diskuze, umět plynule používat hovorové a idiomatické výrazy. Umět napsat jasný, plynulý a bezchybný argumentativní text, umět napsat recenzi, úvodník, apod.
|
Předpoklady
|
Žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Pro úspěšné dokončení kurzu je nutné splnit následující požadavky, přičemž celkový minimální procentuální zisk musí být 70 % (čísla v závorce označují váhu jednotlivých složek): - Závěrečný test (na základě zkoušky DELE): 60 % * (3 pokusy) - Moodle test: 20 % ** (2 pokusy) - Prezentace: 20 % *** - Student může během semestru mít až 3 absence. * Závěrečná zkouška je inspirována zkouškou DELE C1, ale s modifikovaným počtem úkolů a adaptovaným hodnocením. Zkouška má celkový počet 100 bodů, přičemž pro úspěšné složení je třeba dosáhnout alespoň 60 bodů. Každá jazyková dovednost (psaní, mluvení, porozumění psanému textu a poslechu) má stejnou váhu, 25 bodů. Pokud student neuspěje v některé dovednosti, bude muset opakovat pouze tuto dovednost, nikoli celou zkoušku. Tento opakovaný pokus bude naplánován na pozdější termín a bude počítán jako nový pokus o zkoušku. Každý student má možnost přistoupit k závěrečné zkoušce až 3x. Tři termíny zkoušky budou k dispozici v systému STAG od začátku kurzu a studenti se mohou přihlásit hned po úspěšném splnění testu Moodle. Z důvodu kapacity učeben a počtu studentů může vyučující nabídnout celkem 4 termíny zkoušky, ale to neznamená, že student má 4 příležitosti k dokončení zkoušky. ** Moodle test hodnotí gramatiku a slovní zásobu probíranou během kurzu. Úspěšné složení této zkoušky je nezbytné pro přihlášení k závěrečné zkoušce předmětu. Pokud student neuspěje v Moodle zkoušce, nebude mu umožněno přistoupit k závěrečné zkoušce, protože se předpokládá, že nedisponuje jazykovými znalostmi hodnotící úrovně (C1). Každý student má dvě pokusy, aby Moodle zkoušku úspěšně složil. První pokus se bude konat během posledního týdne výuky, v rámci pravidelných hodin kurzu 0SJ2. Každá skupina bude zkoušku konat ve svém termínu a ve své učebně. Maximální známka za Moodle zkoušku je 10 bodů, pro úspěšné složení je nutné dosáhnout minimálně 7 bodů. Studenti, kteří neuspějí v prvním pokusu, budou mít druhou příležitost během zkouškového období. Pokud student neuspěje v druhém pokusu, nebude mu umožněno přistoupit k závěrečné zkoušce. *** O komunikačním projektu se rozhodne během výuky a požadavky a kritéria hodnocení budou k dispozici na Moodlu v průběhu celého semestru. Cílem tohoto komunikačního úkolu je zlepšit mluvní dovednosti studentů a dát jim příležitost rozvíjet průřezové komunikační dovednosti ve španělštině. Studenti zapsaní do předmětu 0SJ2 studující v zahraničí v rámci programu Erasmus+, kteří chtějí získat kredity za tento kurz, musí dokončit Moodle zkoušku s váhou 30 % a po jejím úspěšném složení absolvovat závěrečnou zkoušku s váhou 70 %. Stejně jako studenti navštěvující kurz prezenčně, studenti Erasmus+ mají dvě příležitosti k úspěšnému složení Moodle zkoušky a tři příležitosti k úspěšnému složení závěrečné zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Autentické dokumenty ze španělsky psaných novin, časopisů, internetu..
-
ALONSO RAYA, R. el alii (2005). Gramática básica del estudiante de espanol. Barcelona: difusión..
-
KRÁLOVÁ, Jana a kol. (2003). ?Fiesta! 3. Plzeň, Fraus..
-
MATTE BON, F. (1999). Gramática Comunicativa del espanol I, II. Madrid, Edelsa..
-
MIQUEL López Lourdes, SANS Baulenas Neus (1996). ?A que no sabes..?. Madrid, Edelsa..
-
ONIEVA, Morales (1995). Curso básico de redacción. Madrid, Editorial Verbum..
-
Proyecto ADIEU:. El discurso académico en la Unión Europea, Madrid, Edinumen..
-
REYES, Graciela (2001). Cómo escribir bien en espanol. Madrid, Arco/Libros, S.L..
|