Vyučující
|
-
Radimský Jan, prof. PhDr. Ph.D.
-
Laurel António, Lic.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se naučí mluvit o svých zálibách, vyjadřovat svůj názor, porovnávat výhody a nevýhody, mluvit o svých prázdninách, vyprávět své zážitky, porozumět kratším novinovým zprávám či vyhodnotit dotazník. Rozumí psanému a mluvenému projevu z těchto tematických okruhů. Slovní zásoba: záliby, prázdniny a volný čas, média, počasí a další. Nácvik výslovnosti. Jednoduchý písemný projev, například krátké zprávy a poznámky, osobní dopis, děkovný dopis a další.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Hlavní náplní kurzu je rozšiřování slovní zásoby, porozumění složitějším autentickým textům a delším poslechům a prohlubování gramatických kompetencí s cílem postupně zvýšit výsledné znalosti na úroveň A2 Společného evropského referenčního rámce.
Orientovat se v jednoduchých a nejběžnějších každodenních situacích a zapojovat se do podobných konverzací. Hovořit o dobře známých či předvídatelných tématech, zastávat osobní stanovisko, popisovat své okolí, zajišťovat běžné potřeby. Jednoduše konverzovat a sdělovat informace o své osobě. Psát jednoduché dopisy o své osobě.
|
Předpoklady
|
Žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Pravidelná docházka, aktivní účast, samostatná domácí příprava. Průběžné písemné testy a závěrečná zkouška na úrovni A2 podle Evropského referenčního rámce vypovídající o všech dosažených kompetencích.
|
Doporučená literatura
|
-
Jaroslava Jindrová. Portugalština, Leda, 2014.
|