Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V souladu se Společným referenčním rámcem a s přihlédnutím ke specifikům filologického studia jazyka jsou konkrétními výstupními kompetencemi následující body: 1. Lexikální a kulturní tematika. 2. Porozumění psanému textu. 3. Porozumění mluvenému textu. 4. Písemný projev. 5. Ústní projev. https://moodle.ff.jcu.cz/course/index.php?categoryid=8
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto kurzu je rozvíjet jazykové kompetence a činnosti studentů od úrovně B1 podle společného referenčního rámce směrem k úrovni B1+.
Cílem tohoto kurzu je rozvíjet jazykové kompetence a činnosti studentů od úrovně B1 podle společného referenčního rámce směrem k úrovni B1+.
|
Předpoklady
|
Žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Pro získání zápočtu je nutné: 1. Aktivně se účastnit výuky. 2. Vypracovávat úkoly zadané v rámci domácí přípravy. 3. Uspět v průběžných testech slovní zásoby. 4. Uspět v závěrečném testu, který zohledňuje tři kompetence: - Porozumění mluvenému textu: vypracovat tři dotazníky týkající se tří různých dokumentů (dialog, rozhlasová relace, interview). - Gramatika. - Písemný projev: vypracovat odpověď na dopis nebo na e-mail. Minimální úspěšnost 70%. 5. Max. 2 pokusy 6. Zproštění závěrečného testu je možné předložením diplomu DELF B1 získaného před koncem zimního semestru a ne staršího dvou let. Výsledek zkoušky na diplom musí být stejný jako v závěrečném testu (70% v každé části). Případný diplom vyšší úrovně (B2 a dál) je uznán bez této podmínky. POZOR, diplom nezprošťuje od jiných povinností k získání tohoto zápočtu (docházka atd.).
|
Doporučená literatura
|
-
DOLLEZ C., PONS S. (2013). Alter Ego+ 3 , Paris, Hachette FLE..
-
GOLIOT-LÉTÉ A., MIQUEL C. (1997). Vocabulaire progressif niveau intermédiaire, CLE INTERNATIONAL..
-
GRÉGOIRE M., THIÉVENAZ O., FRANCO E. (1995). Grammaire progressive du français avec 500 exercices Niveau intermédiaire, Paris, Clé International..
-
PONS S., TRÉVISIOL P., VEILLON LEROUX A. (2013). Alter Ego+ 3 - Cahier d'activités, Paris, Hachette FLE..
|