Vyučující
|
-
Pešková Jana, PhDr. Ph.D.
-
Šmídová Markéta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do mezinárodního obchodu: nákup a prodej, dovoz a vývoz. Základní terminologie. 2. Devizový trh: měny, inflace, devalvace. Číslovky, procenta, grafy. 3. Formální a neformální obchodní komunikace. Telefonické hovory, obchodní dopisy (typologie a struktura). Jazykové šablony, zdvořilost (kondicionál, imperfektum, zájmena). 4. Lidské zdroje: inzerát, životopis, motivační dopis, pracovní pohovor. Rozkaz vyjádřený imperativem a budoucím časem. 5. Marketing a reklama: prezentace produktu. Jazykové strategie v reklamě. 6. Kulturní rozdíly ve světě obchodu (probírá se v průběhu celého kurzu, vždy s ohledem na relevantní kulturní aspekty jednotlivých témat).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získání specifických jazykových kompetencí pro oblast obchodu, a to zejména v oblasti získání základní lexikální výbavy z oblasti ekonomie a mezinárodního obchodu. Sekundárním cílem je seznámení s komunikačními situacemi běžnými ve světě obchodu (běžný telefonní styk, pracovní pohovor, motivační dopis apod.). V předmětu jsou zároveň upevňovány a prohlubovány znalosti španělské gramatiky typické pro obchodní diskurz (číslovky, užívání zájmen, užívání spojek a předložek, morfologie sloves).
Student bude uveden do problematiky obchodně - právní španělštiny.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je znalost španělského jazyka na úrovni B1+. Určeno pouze pro studenty, kteří mají španělštinu jako cizí jazyk.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Test, Průběžné hodnocení
1. Pravidelná docházka (povoleny 3 absence) 2. Aktivní účast. 3. Ústní prezentace v hodině (téma bude upřesněno v prvním týdnu výuky) 4. Zápočtový test - student má 2 pokusy (1 řádný a 1 opravný) Studenti mohou využívat konzultačních hodin pro objasnění případných nejasností z učiva probraného v přednáškách a na seminářích. Termíny zápočtů a zkoušek budou vypisovány ve zkouškovém období dle Harmonogramu FF JU.
|
Doporučená literatura
|
-
Aguirre Beltrán, B.:. El espaňol por profesiones: Comercio exterior. SGEL, Madrid, 1996.. Madrid, SGEL, 1996.
-
Aguirre Beltrán, B.:. El espaňol por profesiones: Lenguaje jurídico. SGEL. Madrid. 1997.. Madrid, SGEL, 1997.
-
Aguirre Beltrán, B.:. El espaňol por profesiones: 1. La empresa. SGEL, Madrid. 1998.. Madrid, SGEL, 1998.
-
Mlýnková, L., Macíková, O.:. Obchodní španělština. CP Books, Brno 2005..
-
Mlýnková, L.-Macíková, O. Nová obchodní španělština. Edika, Brno, 2015.
-
V.V.A.A.:. Espaňol de negocios, CD-ROM, Difusión, Barcelona, 1999.. BArcelona, Difusión, 1999.
|