Předmět: Španělský jazyk IV

» Seznam fakult » FFI » URO
Název předmětu Španělský jazyk IV
Kód předmětu URO/7SJ4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk španělština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Vargas Barros Claudia, Lic. Mgr.
Obsah předmětu
Vybrané jednotky z manuálu Nuevo Prisma (Edinumen) úroveň B1 + B2, pokračování kurzu URO/7SJ3. Program může být během semestru upraven. - TEMA 1 / UNIDAD 9 (B1): HIPÓTESIS, FUTURO Y CONDICIONAL - TEMA 2 / UNIDAD 11 (B1): PERÍFRASIS DE INFINITIVO Y GERUNDIO - TEMA 3 / UNIDAD 2 (B2): ORACIONES DE RELATIVO - TEMA 4 / UNIDAD 4 (B2): IMPERFECTO DE SUBJUNTIVO - TEMA 5 / UNIDAD 5 (B2): PERÍFRASIS MODALES Y ASPECTUALES, VERBOS DE CAMBIO

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), E-learning, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Projektová výuka, Praktická výuka, Flipped classroom
Výstupy z učení
Hlavním cílem tohoto kurzu je posílit a upevnit jazykové dovednosti studentů v jejich druhém jazyce, a to na úrovni středně pokročilé až vyšší středně pokročilé B2 ve všech komunikačních kompetencích: poslechovém porozumění, čtenářském porozumění, ústním a písemném projevu. Během kurzu si studenti rozvinou větší plynulost a přesnost v mluveném i psaném projevu, rozšíří si slovní zásobu a zdokonalí porozumění textům a mluvenému projevu v různých kontextech. Kromě toho budou pracovat na zlepšení své jazykové autonomie, což jim umožní komunikovat s větší jistotou v každodenních, akademických i profesních situacích. Kurz využívá vyvážený přístup, který kombinuje komunikativní praxi, rozvoj jazykových strategií a gramatickou analýzu, aby zajistil plynulý pokrok ve všech oblastech jazyka.
Jazykové kompetence na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR) označují středně pokročilou úroveň, kdy se očekává, že student bude schopen efektivně komunikovat ve všech jazykových dovednostech: poslech, čtení, mluvení a psaní. Na této úrovni by se od studentů mělo očekávat, že: - Porozumí složitým textům jak na konkrétní, tak abstraktní témata, včetně technických diskusí ve své specializované oblasti. - Interagují plynule a spontánně s rodilými mluvčími, aniž by docházelo k většímu napětí pro žádnou ze stran. - Jasně a podrobně vyjádří své názory a argumenty, podporující je logickým zdůvodněním. - Produkují dobře strukturované písemné texty o široké škále témat, prokazující soudržnost, vhodnou slovní zásobu a gramatickou přesnost. - Přizpůsobí užívání jazyka podle situace, používající odpovídající registrové a výrazy v různých formálních i neformálních kontextech. Mluvčí na úrovni B2 je schopen se s jistotou orientovat ve většině každodenních, akademických a profesních komunikačních situacích a stále se zdokonalovat ve své plynulosti a přesnosti v jazyce.
Předpoklady
Žádné zvláštní předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Dotazník, Kombinovaná zkouška

Pro úspěšné dokončení kurzu je nutné splnit následující požadavky, přičemž celkový minimální procentuální zisk musí být 70 % (čísla v závorce označují váhu jednotlivých složek): - Závěrečný test (na základě zkoušky DELE): 60 % * (3 pokusy) - Moodle test: 25 % ** (2 pokusy) - Prezentace: 15 % *** - Student může během semestru mít až 3 absence. * Závěrečná zkouška je inspirována zkouškou DELE B2, ale s modifikovaným počtem úkolů a adaptovaným hodnocením. Zkouška má celkový počet 100 bodů, přičemž pro úspěšné složení je třeba dosáhnout alespoň 60 bodů. Každá jazyková dovednost (psaní, mluvení, porozumění psanému textu a poslechu) má stejnou váhu, 25 bodů. Pokud student neuspěje v některé dovednosti, bude muset opakovat pouze tuto dovednost, nikoli celou zkoušku. Tento opakovaný pokus bude naplánován na pozdější termín a bude počítán jako nový pokus o zkoušku. Každý student má možnost přistoupit k závěrečné zkoušce až 3x. Tři termíny zkoušky budou k dispozici v systému STAG od začátku kurzu a studenti se mohou přihlásit hned po úspěšném splnění testu Moodle. Z důvodu kapacity učeben a počtu studentů může vyučující nabídnout celkem 4 termíny zkoušky, ale to neznamená, že student má 4 příležitosti k dokončení zkoušky. ** Moodle test hodnotí gramatiku a slovní zásobu probíranou během kurzu. Úspěšné složení této zkoušky je nezbytné pro přihlášení k závěrečné zkoušce předmětu. Pokud student neuspěje v Moodle zkoušce, nebude mu umožněno přistoupit k závěrečné zkoušce, protože se předpokládá, že nedisponuje jazykovými znalostmi hodnotící úrovně (B2). Každý student má dvě pokusy, aby Moodle zkoušku úspěšně složil. První pokus se bude konat během posledního týdne výuky, v rámci pravidelných hodin kurzu 7SJ4. Každá skupina bude zkoušku konat ve svém termínu a ve své učebně. Maximální známka za Moodle zkoušku je 10 bodů, pro úspěšné složení je nutné dosáhnout minimálně 7 bodů. Studenti, kteří neuspějí v prvním pokusu, budou mít druhou příležitost během zkouškového období. Pokud student neuspěje v druhém pokusu, nebude mu umožněno přistoupit k závěrečné zkoušce. *** Dalším požadavkem je vytvoření individuální nebo skupinové prezentace (v závislosti na počtu studentů ve skupině) na aktuální a relevantní téma z hispánského světa. Témata, stejně jako požadavky a hodnoticí kritéria, budou k dispozici v systému Moodle po celý semestr. Cílem tohoto úkolu je zlepšit ústní dovednosti studentů a poskytnout jim příležitost rozvíjet přenositelnou komunikační kompetenci ve španělštině. Studenti zapsaní do předmětu 7SJ4 studující v zahraničí v rámci programu Erasmus+, kteří chtějí získat kredity za tento kurz, musí dokončit Moodle zkoušku s váhou 30 % a po jejím úspěšném složení absolvovat závěrečnou zkoušku s váhou 70 %. Stejně jako studenti navštěvující kurz prezenčně, studenti Erasmus+ mají dvě příležitosti k úspěšnému složení Moodle zkoušky a tři příležitosti k úspěšnému složení závěrečné zkoušky.
Doporučená literatura
  • Selected authentic materials.
  • GÓMEZ TORREGO, L. (1993). Manual de espaňol correcto I, II, Madrid, Arco/Libros, S.L..
  • kol. (2003). Prisma C1. Consolida, Madrid, Edinumen..
  • MARCOS DE LA LOSA., M. - OBRA RODRÍGUEZ, M.R. (1997). Punto Final, Madrid, Edelsa..
  • MORENO C. Temas de gramática. Nivel superior, Madrid, SGEL. 2001..
  • Proyecto ADIEU:. El discurso académico oral. El discurso académico escrito, Madrid, Edinumen..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr