Název předmětu | Evropské a české umění středověku (1000 - 1500) |
---|---|
Kód předmětu | UUK/7ECUS |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Otónské umění v Německu. 2. Románská architektura ve Francii. 3. Románské sochařství a malířství v západní Evropě. 4. Gotická architektura ve Francii. 5. Gotická architektura v Německu. 6. Vrcholně gotické sochařství v Evropě. 7. Raně a vrcholně gotické malířství v Evropě. 8. Pozdně gotická architektura v Německu a Rakousku. 9. Hlavní centra pozdně gotického sochařství v Evropě. 10. Tzv. nizozemský realismus. 11. Nizozemské malířství 2. pol. 15. století. 12. Pozdně gotické malířství ve střední Evropě. 13. Hlavní osobnosti pozdně gotického sochařství kolem roku 1500. 14. Hlavní osobnosti pozdně gotického malířství kolem roku 1500.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Výstupy z učení |
Přehledový kurz seznámí posluchače s vývojem středověkého umění od roku 1000 do doby kolem roku 1500. Cílem přednášky je poskytnout studentům přehled o klíčových uměleckých centrech a slohových tendencích. V seminární části budou formou studentských referátů představena klíčová témata dějin středověkého umění v českých zemích.
Student získá základní přehled o vývoji evropského a českého umění středověku. |
Předpoklady |
Žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Test
Student musí přednést referát k vybranému tématu a úspěšně projít závěrečným písemným testem. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|