Vyučující
|
-
Betáková Lucie, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1-2 výuka gramatiky 3-5 výuka čtení 6-7 výuka poslechu 8-9 výuka mluvení 10-12 výuka psaní 13-14 opravování chyb
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Řečové dovednosti / poslech, čtení, mluvení, psaní/. Zpětná vazba. Opravování chyb.
Znalost teorie vyučování gramatiky a 4 jazykových dovedností schopnost prakticky je učit. Schopnost opravovat chyby v mluveném i psaném projevu.
|
Předpoklady
|
Pedagogika, psychologie učení, obecná didaktika, znalost teorií učení cizího jazyka, dobrá jazyková úroveň.
KAJ/0D1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Rozbor portfolia studenta
Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Aktivní práce v semináři Seminární práce zaměřená na výuku gramatiky (součást závěrečného portfolia) Příprava materiálu týkajícího se obsahu Didaktiky II pro závěrečné portfolio
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice angličtiny používané na 2. stupni ZŠ.
-
Betáková, Lucie; Homolová, Eva; Štulrajterová, Milena. Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích.
-
Carter, Ronald,; Nunan, David. The Cambridge guide to teaching English to speakers of other languages. 4th ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-80516-3.
-
Harmer, J. The practice of English Language Teaching.
-
Nunan, D. English Language Teaching Methodology.
-
Scrivener, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford : Macmillan, 2005. ISBN 1-4050-1399-0.
-
Ur, Penny. A course in language teaching : practice and theory. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-44994-4.
-
Ur, Penny. Teaching Listening Comprehension.
|