Vyučující
|
-
Betáková Lucie, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1-7 Testování, hodnocení, práce s chybou. 8 Faktory ovlivňující učení 9 Výběr a hodnocení učebních materiálů. 10-11 Výuka heterogenních skupin. Děti se specifickými potřebami. 12-14 Příprava na hodinu, vedení hodiny, interakce v cizojazyčné výuce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální příprava ke zkoušce
|
Výstupy z učení
|
Testování a hodnocení. Práce s chybou. Výběr a hodnocení učebních materiálů. Výuka heterogenních skupin. Děti se specifickými potřebami. Faktory ovlivňující učení. Interakce ve třídě. Příprava na hodinu. Vedení hodiny.
Znalost a aplikace vhodných testovacích a hodnotících metod, schopnost hodnotit a vybrat učební materiály, připravit plán hodiny tak, aby vyhovoval různým skupinám žáků, včetně těch se specifickými poruchami učení.
|
Předpoklady
|
Znalost látky z OD1 a 2, pedagogika, psychologie učení, obecná didaktika, dobrá jazyková úroveň.
KAJ/0D1 a zároveň KAJ/0D2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozbor portfolia studenta
Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Aktivní práce v semináři Seminární práce zaměřená na testování čtení nebo poslechu (součást závěrečného portfolia) Příprava materiálu týkajícího se obsahu Didaktiky III pro závěrečné portfolio
|
Doporučená literatura
|
-
Bachman, L. and Palmer A. Language Testing in Practice.
-
Betáková, Lucie. Angličtina učitele angličtiny : jak správně vést hodinu angličtiny v angličtině. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2006. ISBN 80-7238-550-X.
-
Betáková, Lucie; Homolová, Eva; Štulrajterová, Milena. Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích. Vydání první. Praha : Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-486-7.
-
Harmer, J. The practice of English Language Teaching.
-
Heaton, J.B. Classroom testing.
-
Nunan, D. Syllabus design.
-
Ur, Penny. A course in language teaching : practice and theory. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-44994-4.
-
Weir, C. Communicative language testing.
-
Woodward, Tessa; Ur, Penny. Planning lessons and courses : designing sequences of work for the language classroom. 3rd print. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-63354-0.
|