Předmět: Didaktika anglického jazyka III

» Seznam fakult » FPE » KAJ
Název předmětu Didaktika anglického jazyka III
Kód předmětu KAJ/0D3
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Betáková Lucie, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1-7 Testování, hodnocení, práce s chybou. 8 Faktory ovlivňující učení 9 Výběr a hodnocení učebních materiálů. 10-11 Výuka heterogenních skupin. Děti se specifickými potřebami. 12-14 Příprava na hodinu, vedení hodiny, interakce v cizojazyčné výuce

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální příprava ke zkoušce
Výstupy z učení
Testování a hodnocení. Práce s chybou. Výběr a hodnocení učebních materiálů. Výuka heterogenních skupin. Děti se specifickými potřebami. Faktory ovlivňující učení. Interakce ve třídě. Příprava na hodinu. Vedení hodiny.
Znalost a aplikace vhodných testovacích a hodnotících metod, schopnost hodnotit a vybrat učební materiály, připravit plán hodiny tak, aby vyhovoval různým skupinám žáků, včetně těch se specifickými poruchami učení.
Předpoklady
Znalost látky z OD1 a 2, pedagogika, psychologie učení, obecná didaktika, dobrá jazyková úroveň.
KAJ/0D1 a zároveň KAJ/0D2

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Rozbor portfolia studenta

Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Aktivní práce v semináři Seminární práce zaměřená na testování čtení nebo poslechu (součást závěrečného portfolia) Příprava materiálu týkajícího se obsahu Didaktiky III pro závěrečné portfolio
Doporučená literatura
  • Bachman, L. and Palmer A. Language Testing in Practice.
  • Betáková, Lucie. Angličtina učitele angličtiny : jak správně vést hodinu angličtiny v angličtině. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2006. ISBN 80-7238-550-X.
  • Betáková, Lucie; Homolová, Eva; Štulrajterová, Milena. Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích. Vydání první. Praha : Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-486-7.
  • Harmer, J. The practice of English Language Teaching.
  • Heaton, J.B. Classroom testing.
  • Nunan, D. Syllabus design.
  • Ur, Penny. A course in language teaching : practice and theory. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-44994-4.
  • Weir, C. Communicative language testing.
  • Woodward, Tessa; Ur, Penny. Planning lessons and courses : designing sequences of work for the language classroom. 3rd print. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-63354-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr