Předmět: Anglický jazyk I a reflexe vlastního učení se cizímu jazyku

» Seznam fakult » FPE » KAJ
Název předmětu Anglický jazyk I a reflexe vlastního učení se cizímu jazyku
Kód předmětu KAJ/7A1
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Beták Kryštof, Mgr.
  • Dvořák Petr, PhDr. Ph.D.
  • Jonas Cynthia, BcA.
  • Dvořáková Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Faktorová Barbora, MSc.
Obsah předmětu
Během prvního semestru budou probrána následující témata z učebního materiálu English File Fourth Edition Advanced: 1. Unit 1: - témata: We are family, A job for life? - gramatika: lexical and gramatical uses of have, discourse markers - linkers - okruhy slovní zásoby: personality, work 2. Unit 2: - témata: Do you remember?, On the tip of my tongue - gramatika: habitual events and specific incidents in the past, pronouns - okruhy slovní zásoby: word building - abstract nouns, lexical areas

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
V průběhu prvních tří semestrů povinného předmětu Anglický jazyk budou studenti postupně a systematicky budovat svou komunikativní kompetenci v cílovém jazyce tak, aby dosáhli úrovně C1 podle SERR pro jazyky. Tento prakticky orientovaný seminář usiluje především o konsolidaci znalostí gramatiky a slovní zásoby a vyvážený rozvoj všech čtyř základních řečových dovedností, tj. práce s textem, psaní, mluvení a poslechu.
Komunikativní kompetence. Jazyková úroveň směřující k C1 podle SERR.
Předpoklady
Jazyková úroveň B2 podle SERR

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Test

Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Aktivní účast na semináři. Písemná práce na téma reflexe vlastního učení se cizím jazykům. Písemný test zaměřený na gramatiku, slovní zásobu a poslech. Ústní skupinová prezentace zaměřená na mluvení. Ústní zkouška.
Doporučená literatura
  • Cohen, A.D., Macaro, E. Language Learner Strategies. Oxford University Press, 2007..
  • Gramelová, L. Jak vyzrát na cizí jazyky. Jazykový koutek, Praha 2017..
  • Hashemi, L., Thomas, B. & Matthews, L. Grammar and Vocabulary for First (FCE) and First for Schools Book. Cambridge University Press, 2015..
  • Latham-Koenig, Ch. & Oxenden, C. English File Fourth Edition Advanced. Oxford University Press. 2020.
  • Murphy, R. English Grammar in Use (5th edition). Cambridge University Press, 2019..
  • Swan, M. Practical English Usage (4th edition). Oxford University Press, 2016..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr