Předmět: Anglický jazyk III

» Seznam fakult » FPE » KAJ
Název předmětu Anglický jazyk III
Kód předmětu KAJ/7A3
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Dvořáková Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Emmer Jaroslav, Mgr. Ph.D.
  • Sukdolová Alice, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Třetí semestr bude zaměřen na následující témata a techniky v rámci lekcí 9­-12 učebnice: Gramatika: conditionals; linking words; participles; hypothetical meaning; obligation, prohibition and necessity; reflexive pronouns; have/got something done Slovní zásoba: word building; success and failure; personality; phrasal verbs; adjectives and verbs with prepositions; cybercrime; shopping online Poslech: multiple matching (my closest friend); multiple choice (media extracts; luck in sport); sentence completion (prison hotels) Mluvení: comparing and giving a reaction; giving opinions; stating preferences and speculating; agreeing and disagreeing Čtení: gapped text; multiple matching; multiple choice Psaní: essay; article; report; review

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
V průběhu prvních tří semestrů povinného předmětu Anglický jazyk budou studenti postupně a systematicky budovat svou komunikativní kompetenci v cílovém jazyce tak, aby dosáhli úrovně B2 podle SERR pro jazyky. Tento prakticky orientovaný seminář usiluje především o konsolidaci znalostí gramatiky a slovní zásoby a vyvážený rozvoj všech čtyř základních řečových dovedností, tj. práce s textem, psaní, mluvení a poslechu. Kurz je vždy vyučován rovným dílem českým a rodilým mluvčím jazyka, kteří vzájemně spolupracují a koordinují své výukové postupy.
Komunikativní kompetence. Jazyková úroveň směřující k B2 podle SERR.
Předpoklady
Jazyková úroveň B1 podle SERR

Hodnoticí metody a kritéria
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Test

Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Aktivní účast na semináři. Písemný test zaměřený na gramatiku a slovní zásobu. Písemná práce.
Doporučená literatura
  • Bell, J., Thomas, A. Gold B2 First New Edition (Coursebook), Pearson Education Limited. 2018.
  • Cohen, A.D., Macaro, E. Language Learner Strategies. Oxford University Press, 2007..
  • Foley M., Hall D. MyGrammarLab (Intermediate B1/B2). Pearson, 2012..
  • Gramelová, L. Jak vyzrát na cizí jazyky. Jazykový koutek, Praha 2017..
  • Hashemi, L., Thomas, B. & Matthews, L. Grammar and Vocabulary for First (FCE) and First for Schools Book. Cambridge University Press, 2015..
  • Murphy, R. English Grammar in Use (5th edition). Cambridge University Press, 2019..
  • Swan, M. Practical English Usage (4th edition). Oxford University Press, 2016..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr