Vyučující
|
-
Dvořáková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Emmer Jaroslav, Mgr. Ph.D.
-
Sukdolová Alice, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Třetí semestr bude zaměřen na následující témata a techniky v rámci lekcí 9-12 učebnice: Gramatika: conditionals; linking words; participles; hypothetical meaning; obligation, prohibition and necessity; reflexive pronouns; have/got something done Slovní zásoba: word building; success and failure; personality; phrasal verbs; adjectives and verbs with prepositions; cybercrime; shopping online Poslech: multiple matching (my closest friend); multiple choice (media extracts; luck in sport); sentence completion (prison hotels) Mluvení: comparing and giving a reaction; giving opinions; stating preferences and speculating; agreeing and disagreeing Čtení: gapped text; multiple matching; multiple choice Psaní: essay; article; report; review
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
V průběhu prvních tří semestrů povinného předmětu Anglický jazyk budou studenti postupně a systematicky budovat svou komunikativní kompetenci v cílovém jazyce tak, aby dosáhli úrovně B2 podle SERR pro jazyky. Tento prakticky orientovaný seminář usiluje především o konsolidaci znalostí gramatiky a slovní zásoby a vyvážený rozvoj všech čtyř základních řečových dovedností, tj. práce s textem, psaní, mluvení a poslechu. Kurz je vždy vyučován rovným dílem českým a rodilým mluvčím jazyka, kteří vzájemně spolupracují a koordinují své výukové postupy.
Komunikativní kompetence. Jazyková úroveň směřující k B2 podle SERR.
|
Předpoklady
|
Jazyková úroveň B1 podle SERR
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Test
Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Aktivní účast na semináři. Písemný test zaměřený na gramatiku a slovní zásobu. Písemná práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Bell, J., Thomas, A. Gold B2 First New Edition (Coursebook), Pearson Education Limited. 2018.
-
Cohen, A.D., Macaro, E. Language Learner Strategies. Oxford University Press, 2007..
-
Foley M., Hall D. MyGrammarLab (Intermediate B1/B2). Pearson, 2012..
-
Gramelová, L. Jak vyzrát na cizí jazyky. Jazykový koutek, Praha 2017..
-
Hashemi, L., Thomas, B. & Matthews, L. Grammar and Vocabulary for First (FCE) and First for Schools Book. Cambridge University Press, 2015..
-
Murphy, R. English Grammar in Use (5th edition). Cambridge University Press, 2019..
-
Swan, M. Practical English Usage (4th edition). Oxford University Press, 2016..
|