Vyučující
|
-
Koy Christopher Erwin, PhDr. M.A., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
14 týdnů: 1-2: Teorie a praxe kinematografie. 3-14: Sledování 5 filmů v angličtině, následná diskuse a analýza.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět má seznámit posluchače s příklady hodnotných moderních filmů v angličtině. Prostřednictvím zkoumání různých kinematografických forem, stylů a žánrů v historické chronologii si posluchači osvojí dovednosti nezbytné pro případné hlubší studium kinematografie. Kvalifikované kritické hodnocení filmů vyžaduje uplatnění interdisciplinárního přístupu, v němž se kombinují poznatky z estetiky, historie umění, případně i z kulturních a literárních studií. Vedle pochopení postupům užívaných filmovou kritikou mají posluchači možnost seznámit se s širokou škálou britských a amerických filmů.
Posluchači se naučí kriticky interpretovat klasické filmy britské a americké produkce, přičemž se seznámí s historií kinematografie v anglicky mluvících zemích.
|
Předpoklady
|
Jazyková úroveň: minimálně Intermediate - Upper-Intermediate.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Aktivní účast, písemný test, seminární práce, psaný komentář ke shlédnutému filmu.
|
Doporučená literatura
|
-
Full Metal Jacket, Stanley Kubrick, 1987.
-
Great Expectations, Alfonso Charón, 1998.
-
Lolita, Adrian Lynn, 1997.
-
The Butcher Boy, Neil Jordán, 1997.
-
The Piano, Jane Campion, 1993.
-
Twelfth Night: Or, Chat You Will, Trevor Nunn, 1996.
-
Wilde, Brian Gilbert, 1998.
-
Ashby J.:. British Cinema, Past and Present. Routledge, 2000.
-
Bordwell D., Thompson K.:. Film History: An Introduction. McGraw-Hill, 2003.
-
Cook D.:. A history of narrative film. New York 1990.
|