Vyučující
|
-
Koy Christopher Erwin, PhDr. M.A., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Zeměpis Kanady, klima, provincie 2.Původní obyvatelé Kanady (First Nations) 3.Evropské invaze 4.Nová Francie 5.Velká bitva o continent (1759) 6.Imigrace ze Skotska a Irska 7.Imigrace otroků z USA 8.Potlačování práv původních obyvatel 9.Imigrace 20.a 21. stoleti 10.Quebec jako odlišný národ 11.Koncept multikulturalismu: Pierre Elliott Trudeau 12.Vztahy se Spojenými Státy 13.Životní prostředí, zdravotní péče a vzdělání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako úvod do studií o Kanadě, jejích dějinách a kultuře. Předchozí znalost tématu se nevyžaduje. Vzhledem k tomu, že výuka probíhá v angličtině, musí posluchači být minimálně na úrovni Upper-Intermediate nebo vyšší, a dále musí projevovat aktivní zájem o daný obor. Součástí programu je četba textů o kanadské historii a kultuře, z nichž některé jsou texty literárními.
Základní znalosti o kanadských dějinách, porozumění konceptu kanadská identita; porozumění vlivů na kanadskou kulturu a společenský vývoj
|
Předpoklady
|
Výuka probíhá v angličtině a posluchači musí být minimálně na úrovni Upper-Intermediate nebo vyšší, a dále musí projevovat aktivní zájem o daný obor.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Tři domácí práce pojednávající o zadaných textech. Test z irské historie koloniálního a postkoloniálního období. Pravidelná docházka.
|
Doporučená literatura
|
-
Alice Munro. The Love of a Good Woman.
-
Alice Munro. Too Much Happiness.
-
Boyce Richardson. People of Terra Nullius, the Betrayal and Rebirth of Aboriginal Nations.
-
Carol Shields. The Stone Diaries.
-
Joy Kogawa. Obasan.
-
Margaret Atwood. The Age of Lead.
-
Mavis Gallant. The Chosen Husband.
-
Michael Ondaatje. The English Patient; poetry.
-
Susanna Moodie. Roughing it in the Bush.
-
Thomas King. The Inconvenient Indian.
|