Předmět: Syntax I

» Seznam fakult » FPE » KAJ
Název předmětu Syntax I
Kód předmětu KAJ/7S1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Smolka Vladislav, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1-2: základní syntaktické pojmy, způsoby grafického syntaktického rozboru 3: slovesná valence a základní strukturní vzorce anglických vět 4: větná modalita 5: negace 6: anglické protějšky českých jednočlenných vět slovesných 7-11: větné členy a jejich sémantické role 12-14: úvod do slovosledu věty jednoduché, základní pojmy funkční větné perspektivy

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními syntaktickými pojmy a se strukturami anglických vět jednoduchých v porovnání s češtinou.
Praktická znalost základních syntaktických struktur angličtiny a jejich komunikativních funkcí.
Předpoklady
Vstupní jazyková úroveň: minimálně Intermediate - Upper-Intermediate.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Test

Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Aktivní účast na semináři, splnění dílčích testů během semestru.
Doporučená literatura
  • Bell, J., Thomas, A. Gold B2 First New Edition (Coursebook), Pearson Education Limited. 2018.
  • Biber, D., and S. Johansson, G. Leech, S. Conrad, E. Finegan.:. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman. 1999.
  • Cohen, A.D., Macaro, E. Language Learner Strategies. Oxford University Press, 2007..
  • Dušková, L.:. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia.1988.
  • Firbas, J.:. Functional Sentence Perspective in Written and Spoken. Communication. Cambridge: Cambridge University Press. 1992.
  • Foley M., Hall D. MyGrammarLab (Intermediate B1/B2). Pearson, 2012..
  • Gramelová, L. Jak vyzrát na cizí jazyky. Jazykový koutek, Praha 2017..
  • Hashemi, L., Thomas, B. & Matthews, L. Grammar and Vocabulary for First (FCE) and First for Schools Book. Cambridge University Press, 2015..
  • Huddleston, R., Pullum, G. K. et al.:. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press. 2002.
  • Lambrecht, K.:. Information Structure and Sentence Form. Topic, focus and the mental representations of discourse referents. Cambridge: Cambridge University Press. 1994, 1998.
  • Murphy, R. English Grammar in Use (5th edition). Cambridge University Press, 2019..
  • Quirk, R., et al.. A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman 1985.
  • Swan, M. Practical English Usage (4th edition). Oxford University Press, 2016..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr