Předmět: Gramatika pro učitele I

» Seznam fakult » FPE » KAJ
Název předmětu Gramatika pro učitele I
Kód předmětu KAJ/8G1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Dvořák Petr, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Přítomný a minulý čas (přítomný prostý, přítomný průběhový, minulý prostý, minulý průběhový). 2. Předpřítomný a předminulý čas (předpřítomný prostý a průběhový, předminulý prostý a průběhový, vazba used to). 3. Vyjadřování budoucnosti (přítomné časy pro budoucnost, vazba going to, budoucí čas prostý a průběhový, předbudoucí čas prostý a průběhový). 4. Modální slovesa (can could, be able to, could/could (have) done, must/can't, may/might, must/have to, must-mustn't-needn't, should. 5. Podmínkové věty a přací věty. 6. Trpný rod. 7. Přímá a nepřímá řeč. 8. Otázky a tázací dovětky. 9. Neurčité tvary slovesné

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen převážně na rozdíly v anglickém a českém gramatickém systému na úrovni morfologické, syntaktické, lexikální a stylistické. Důraz je kladen zejména na praktické zvládnutí následujících jazykových jevů: systém anglických časů, modální a pomocná slovesa, kondicionály, přímá a nepřímá řeč, činný a trpný rod, slovesné vzorce, otázky, tázací dovětky, tvoření záporu. Semináře jsou zaměřeny na praktickou prezentaci gramatických jevů na autentických textech, reálných školních i mimoškolních situacích a jsou procvičovány v celé škále aktivit jako jsou hry, diskuse či řešení problémů.
Správně používat gramatiku v mluveném a psaném projevu při vedení hodiny v angličtině i v běžné komunikaci.
Předpoklady
Základní schopnost orientovat se v anglicky psané odborné literatuře.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta, Test

Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Písemný test s minimálně 70% úspěšností, docházka 70%. Založení portfolia gramatických jevů, cvičení, her a dalších aktivit zaměřených na anglické sloveso.
Doporučená literatura
  • Dušková, L. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny (4. vydání).. Academia, 2012.
  • Foley M., Hall D. MyGrammarLab (Intermediate B1/B2). Pearson, 2012.
  • Foley M., Hall D. MyGrammarLab (Pre-Intermediate A1/A2). Pearson, 2012.
  • Hovorková, M. Fraus - přehledná anglická gramatika.. Fraus, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr