Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Podstatná jména 2. Zájmena 3. Vztažné věty 4. Adjektiva a adverbia
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen převážně na rozdíly v anglickém a českém gramatickém systému na úrovni morfologické, syntaktické, lexikální a stylistické. Důraz je kladen zejména na praktické zvládnutí následujících jazykových jevů: systém anglických časů, modální a pomocná slovesa, kondicionály, přímá a nepřímá řeč, činný a trpný rod, slovesné vzorce, otázky, tázací dovětky, tvoření záporu. Semináře jsou zaměřeny na praktickou prezentaci gramatických jevů na autentických textech, reálných školních i mimoškolních situacích a jsou procvičovány v celé škále aktivit jako jsou hry, diskuse či řešení problémů.
Správně používat gramatiku v mluveném a psaném projevu při vedení hodiny v angličtině i v běžné komunikaci.
|
Předpoklady
|
Základní schopnost orientovat se v anglicky psané odborné literatuře.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Test
Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Písemný test s minimálně 70% úspěšností, docházka 70%. Rozšíření portfolia gramatických jevů, cvičení, her a dalších aktivit zaměřených na anglické podstatné jméno, přídavné jméno, příslovce a zájmeno.
|
Doporučená literatura
|
-
Dušková, L. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny (4. vydání).. Academia, 2012.
-
Foley M., Hall D. MyGrammarLab (Intermediate B1/B2). Pearson, 2012.
-
Foley M., Hall D. MyGrammarLab (Pre-Intermediate A1/A2). Pearson, 2012.
-
Hovorková, M. Fraus - přehledná anglická gramatika.. Fraus, 2016.
|